صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

خبرنگاران، از ۸ سال دفاع مقدس زیر بمباران‌ بعثی‌ها تا اقدام جهادی در جبهه حق محور مقاومت

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰:۰۲
کد خبر: ۴۴۲۲۰۵
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
خبرنگارانی که با اقدام جهادی در جبهه حق محور مقاومت حضور پیدا کرده‌اند، فدارکاری‌ها و رشادت‌های کم نظیری را به ثبت رسانده‌اند. امروزه حق‌گویی در جامعه جهانی یکی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران محسوب می‌شود.
گروه فرهنگی - هفدهم مرداد روز خبرنگار نام گرفته است. این روز یادآور هفدهم مرداد ۱۳۷۷ است که گروهک تروریستی طالبان خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران را در مزار شریف افغانستان به شهادت رساندند. شورای فرهنگ عمومی به مناسبت شهادت این خبرنگار وظیفه شناس هفدهم مرداد ماه را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

 
امروزه با توجه به اهمیت خبر و خبررسانی، بر کسی پوشیده نیست که خبرنگاری از مسئولیت‌های خطیر در جامعه محسوب می‌شود. در حقیقت خبرنگار به عنوان واسط بین مردم و مسئولان عمل می‌کند. از آن جایی که مردم همه‌روزه نمی‌توانند مشکلات خود را به اطلاع مسئولان حوزه‌های مربوطه برسانند، خبرنگاران در این بین به عنوان نمایندگانی از سوی مردم عمل می‌کنند. از طرف دیگر پاسخ‌های مسئولان نیز در مورد مسائل موجود از طرف خبرنگاران به اطلاع مردم می‌رسد. کار خبرنگاران در بیشتر اوقات موجب می‌شود که عملکرد ضعیف برخی از مسئولان مورد نقد قرار گیرد؛ لذا این موضوع به حل و فصل این مشکلات کمک شایانی می‌کند.

خبرنگارانی که در مواقع لازم اقدام به کشف حقایق می‌کنند و از منافع ملی و ارزش‌های کشور دفاع می‌کنند، وظیفه خطیر خود را به خوبی انجام داده‌اند. چالش‌هایی که امروزه در جامعه مشاهده می‌شود، اهمیت کار‌های خبری دقیق را مشخص می‌سازد.
 
کار در حوزه خبر دشواری‌های خاص خود را دارد. به عنوان نمونه خبرنگارانی که در زمان دفاع مقدس زیر بمباران‌های دشمنان بعثی اقدام به اطلاع‌رسانی از جبهه‌های جنگ می‌کردند، رشادت‌های فراموش نشدنی در این حوزه به ثبت رسانده‌اند و فداکاری‌ها و شجاعت‌های این خبرنگاران از یاد‌ها نخواهد رفت.


امروزه حق‌گویی در جامعه جهانی یکی از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران محسوب می‌شود؛ چراکه هژمون غربی به دنبال استیلای خود بر کشور‌های در حال توسعه است و منافع ملی آن‌ها را نادیده می‌گیرد. اتفاقاتی که در غرب آسیا روی می‌دهد، گویای این واقعیت است که برخی از کشور‌های غربی به همراه متحدان منطقه‌ای خود حقوق اولیه مردمان این منطقه را تضییع می‌کنند. وقایع سوریه، عراق و یمن نشان می‌دهد که غربی‌ها کم‌ترین توجهی به اراده مردمان این کشور‌ها ندارند؛ لذا خبرنگارانی که با اقدام جهادی در جبهه حق محور مقاومت حضور پیدا کرده‌اند، فدارکاری‌ها و رشادت‌های کم نظیری را به ثبت رسانده‌اند. خبرنگاران این حوزه در مقابل جنایت‌هایی که از سوی غربی‌ها علیه مردم مظلوم این منطقه می‌شود، واقعیت‌های صحنه را به اطلاع جهانیان می‌رسانند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *