صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سیستم زندان‌های کانادا/از تجارت مواد مخدر تا افزایش بازداشت بومیان

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰:۰۱
کد خبر: ۴۳۶۹۷۶۷
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
سیستم زندان‌های کانادا نقایص بسیاری دارد که این محیط‌ها را برای زندانیان خطرناک می‌کند.

خبرگزاری میزان - پس از یک سال مشورت با زندانیان و کارکنان، «جاستین لینگ»، روزنامه نگار، در مقاله‌ای، بسیاری از مشکلات سیستم زندان‌های کانادا را به تصویر کشید.

به گزارش «johnhoward»، به بهانه توانبخشی و درمان، سیستم فعلی زندان‌های کانادا به شیوه‌ای غیرانسانی و خشونت‌آمیز عمل می‌کند و فضای کمی برای بهبود یا تغییر مثبت ارائه می‌دهد.

یک سیستم زندان ورشکسته

زندان‌های کانادا به شدت خطرناک هستند؛ «لینگ»، می‎گوید که «سال گذشته پنج قتل در زندان‌های کانادا رخ داد که باعث شد میزان قتل در زندان‌های ما 20 برابر بیشتر از تورنتو باشد.»

طی یک سال، بیش از دو هزار بار نیروی پلیس به کار گرفته شد، در حالی که «60 درصد کارکنان زندان مورد خشونت فیزیکی قرار گرفتند.»

زندان‌های کانادا مملو از باندهایی است که بسیاری از آنها مرتکب خشونت می‌شوند و در تجارت مواد مخدر در زندان دخیل هستند؛ همانطور که توسط بازپرس اصلاحی گزارش شده است، «هیچ استراتژی که به طور خاص و عمدی با هدف جلوگیری از خشونت جنسی در زندان‌های فدرال کانادا باشد، وجود ندارد.»

نژادپرستانه

سیستم زندان‌های کانادا نژادپرستانه است؛ با 12 هزار و 500 زندانی در زندان‎های فدرال، «نزدیک به یک سوم آنها بومی و هشت درصد سیاه‎پوست هستند؛ بیش از سه چهارم از جمعیت زندان‌های «منیتبا» و «ساسکاچوان» بومی هستند.

زندانیان سیاه‎پوست و بومی «دوبرابر بیشتر در معرض استفاده از زور قرار می‌گیرند، به احتمال زیاد برای حداکثر امنیت طبقه‌بندی می‌شوند، بیشتر به‌طور غیرارادی به سلول انفرادی منتقل می‌شوند، و احتمال آزادی مشروط کمتری دارند».

سیستم زندان در حال فروپاشی

یک روزنامه‌نگار کانادایی می‌‎گوید «سیستم زندان ما در حال فروپاشی است؛ بسیاری از زندان‌ها باید محکوم و ویران شوند. چهار زندان بیش از یک قرن قدمت دارند، و دو مورد دیگر تقریبا به این حد می‌رسند؛ با زیرساخت‌های در حال فروپاشی و فناوری قدیمی که امنیت افسران و زندانیان را تهدید می‌کند.»

 یک وکیل کانادایی مشکل دیگری را در زندان‌ها اینگونه بیان کرد «در زمستان یخبندان است و در تابستان به طرز غیر قابل تحملی گرم است... خیلی بد است. از نظر سکونت انسان راحت نیست».

ناتوانی در مقابله با چالش های سلامت روان

سیستم زندان‌های کانادا همچنین «مردمی را که با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنند» در کنار یکدیگر جمع می‌کند. برآورد می‌شود که دستکم 10 درصد از زندانیان معیارهای سندرم الکل را دارند، 80 درصد در حبس دارای مشکلات سوء مصرف مواد مخدر هستند، در حالی که حدود 45 درصد دارای اختلالات شخصیت ضداجتماعی هستند.

زندان‌های کانادا به اندازه کافی به نیازهای بهداشت روانی زندانیان پاسخ نمی‎دهند؛ کارکنان آموزش‌های لازم را برای چالش‌های سلامت روان نمی‌بینند و از حمایت مناسب برخوردار نیستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *