بحران خشونت جنسی در زندان‌های فدرال کانادا

14:49 - 20 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۹۸۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های فدرال با چالش بزرگ خشونت جنسی مواجه هستند که چشم اندازی برای پایان آن وجود ندارد.

خبرگزاری میزان – با وجود گزارش‌ها و هشدارهای متعدد در مورد خشونت جنسی در زندان‌های فدرال کانادا، این معضل همچنان قربانی می‌گیرد.

به گزارش «سی بی سی و نشنال پست»، موضوع خشونت جنسی در زندان‌های فدرال کانادا پس از انتشار گزارش بازرس زندان‌های فدرال مبنی وضعیت بحرانی در این مراکز در سال 2020، بیش ازهر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفت؛ اما هنوز نتیجه بررسی‌ها درباره شمار قربانیان و راه حل‌های موجود اعلام نشده است.

گزارش مذکور می‎گوید که خشونت جنسی یک مشکل فراگیر در زندان‌های فدرال کاناداست که کمتر گزارش می‌شود.

این گزارش همچنین تاکید می‎کند که قربانیان به دلیل ترس از انتقام از گزارش حوادث امتناع می‌کنند و شمار معدودی از گزارش‌ها نیز به طرح اتهام منجر می‌شود.

با وجود گذشت حدود دو سال از انتشار گزارش هشدارآمیز در مورد وضعیت بحرانی خشونت جنسی در زندان‌های کانادا، ابعاد مختلف این بحران همچنان ناشناخته مانده است.

تنها بررسی انجام شده در مورد خشونت جنسی در زندان‌های فدرال کانادا به سال 1995 باز می‌گردد که فقط شامل زندانیان مرد می‌شد.

منتقدان بر این باورند که گذشته از حاکم بودن «فرهنگ سکوت» در زندان‌ها، بی توجهی دولت به موضوع خشونت جنسی در زندان‌های فدرال سبب شیوع و گستردگی آن شده است.

بازرس زندان‌های فدرال کانادا، می‎گوید که واکنش کُند دولت به گزارش وی در مورد خشونت جنسی، ناامید کننده بود.

کمیسیون حقوق بشر کانادا ضمن ابراز نگرانی درباره گزارش‌های متعدد از اجبار و خشونت جنسی در زندان‌های فدرال، اعلام کرد که زندانیان در حالی که تحت حضانت دولت هستند، قربانی تجاوز جنسی می‌شوند و اداره زندان‌های کانادا به اندازه کافی برای رسیدگی به این موضوع اقدام نمی‌کند.

این کمیسیون در بخش دیگری می‎گوید که زندانیان فدرال کانادا از آسیب پذیرترین اعضای جامعه هستند و شامل زندانیان بومی، سیاه پوست و دیگر زندانیان اقلیت‌های قومی می‌شوند که بیش از حد در سیستم زندان‌های کانادا حضور دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *