روایتی از وضعیت بومیان در جامعه آمریکا

8:15 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۲۶۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جوامع بومی در آمریکا هدف انواع اقدامات تبعیض‌آمیز قرار گرفته‌اند و مدارس شبانه‌روزی بومیان تنها یکی از این موارد است.

خبرگزاری میزان - تصاویری از تاریخ که در مدارس بومیان آمریکا تدریس می‌شد، «بر پیروزی‌های ملی تأکید می‌کرد، کاستی‌ها را پنهان می‌کرد و آمریکا را به‌عنوان ملتی برگزیده نشان می‌داد که بر پایه برابری و آزادی برای همه است.»

اما هر چه بیشتر در این باره تحقیق می‌شود، حفره‌های شکاف بین روایت سنتی آمریکا و واقعیت چگونگی ساخت این کشور و هزینه آن برای برخی گروه‌ها بیشتر درک می‌شود.

به گزارش «sightmagazine»، گزارشی که از سوی «دب هالند»، وزیر کشور آمریکا منتشر شد، برای مستندسازی آسیب‌های ناشی از مدارس شبانه روزی بومی در سراسر این کشور در قرن 19 و 20 ایجاد شد.

همانطور که گزارش مشخص می‌کند، این آسیب ها بسیار زیاد بوده و تأثیر آنها تا امروز ادامه دارد.

«یک کارشناس و نویسنده آمیکایی در این باره می‌نویسد «هرچه بیشتر بررسی و تحقیق کنیم، بیشتر شاهد شکاف‌هایی بین روایت سنتی کشورمان و واقعیت‌هایی در این باره هستیم که جامعه ما چگونه ساخته شده و هزینه‌های آن را بدون پر کردن شکاف‌ها با حقیقت پیچیده گذشته ما چه کسی پرداخته، بیشتر آشکار می‌شود.»

بین سال‌های 1819 تا 1969، در 37 ایالت آمریکا، 408 مدرسه و بیش از هزار مؤسسه دیگر درگیر آموزش کودکان بومی، از جمله مدارس روزانه، یتیم‌خانه‌ها و آسایشگاه‌ها بودند؛ این مؤسسات توسط دولت فدرال آمریکا حمایت و توسط کلیسا اداره می‌شد.

تاکتیک‌های «همان‌سازی» که در مدارس به کار می‌رفت وحشیانه بود؛ آنها شامل تغییر نام کودکان به نام انگلیسی، کوتاه کردن مو، ممنوعیت استفاده از زبان‌ها و مذاهب بومی، تمرین‌های نظامی گسترده و کار بودند. سوء استفاده از جمله استفاده از سلول انفرادی و خودداری از غذا امری عادی بود.

فراتر از نسل‎کشی فرهنگی، مدارس همچنین نقش کلیدی در تلاش گسترده‌تر برای گرفتن زمین و دارایی از بومیان آمریکا داشتند.

این یک سیستم مخرب و شیطانی بود؛ با این حال، تا قبل از این گزارش جدید، علاقه کم دولت آمریکا به تحقیق و پرداختن به این دوره ویرانگر وجود داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *