صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

مختومه شدن یکهزار و 779 پرونده در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری طی سال گذشته

۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۹۳۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دیوان عدالت اداری گفت: در سال ۹۶، تعداد ۱۹۷۱ پرونده وارد هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شد که از این تعداد ۱۷۷۹ پرونده مختومه گردید.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رییس دیوان عدالت اداری در برنامه سپهر عدالت اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ پرونده با ۲۱.۸ درصد افزایش نسبت به سال ۹۵، به دیوان عدالت اداری وارد شد و ۱۳۵ هزار و ۸۴۲ پرونده هم با رشد ۲۶.۲ درصد مختومه گردید.

وی ادامه داد: سال ۹۶ در رابطه با شعبت تجدید نظر ۶۵ هزار و ۵۲۱ پرونده، با ۲۰.۵ درصد افزایش وارد یوان عدالت اداری شد و ۷۵ هزار و ۳۸۲ پرونده با ۴۱.۶ درصد مختومه گردید که انصافا آمار قابل توجهی است.

رییس دیوان عدالت اداری بیان داشت: در سال ۹۶، تعداد ۱۹۷۱ پرونده وارد هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شد که از این تعداد ۱۷۷۹ پرونده مختومه گردید. ۴۴۵ مصوبه ابطال شد و در مورد ۲۱۶ مصوبه به عدم ابطال رای دادند و ۴۰ پرونده رای وحدت رویه داشتیم و برای ۱۰۷۸ پرونده و مصوبه هم احکام دیگری صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی بیان داشت: برای هر نوع دادخواستی، یک جزوه آموزشی تدوین کرده و قانون و مقررات و آرای وحدت رویه مرتبط را درج کرده، رویه دیوان را بیان می‌داریم. با دستگاه‌ها در تعامل هستیم و نسخه‌هایی از این جزوات آموزشی را در اختیار دستگاه‌ها قرار داده تا از این به بعد مطابق این جزوات آموزشی اقداماتشان را انجام دهند که در دیوان هم این جزوات برای وحدت رویه شعبات موثر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قوانین شفاف و ابهامات آن برطرف شود طبعا تخلفات هم کمتر می‌گردد؛ چراکه بسیاری از تخلفات به خاطر نارسایی و ابهامات قوانین است؛ بنابراین یکی از راهکار‌ها اصلاح قوانین است و اگر نیاز باشد این موارد را پیشنهاد می‌کنیم و اگر قوانین شفاف شود شکایات کاهش پیدا می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *