صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

۴ مقابله موفق در برابر تروریست‌ها در طول سه هفته

۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱:۰۱
کد خبر: ۴۳۱۲۶۷
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
طی سه هفته گذشته تروریست‌های مزدور در ۴ نوبت قصد انجام اقدامات خرابکارانه در کشورمان را داشتند که با هوشیاری و عکس‌العمل‌های به‌هنگام نیرو‌های امنیتی کشورمان، مانع از پیاده‌کردن اهداف شوم خود شدند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، طی سه هفته گذشته تروریست‌های مزدور در ۴ نوبت قصد انجام اقدامات خرابکارانه در کشورمان را داشتند که با هوشیاری و عکس‌العمل‌های به‌هنگام نیرو‌های امنیتی کشورمان، مانع از پیاده‌کردن اهداف شوم خود شدند.

کشته و زخمی شدن ۷ تروریست
۱۹ خرداد بود که قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه، با صدور اطلاعیه‌ای از برخورد با یک تیم تروریستی در شهرستان اشنویه به تاریخ هجدهم خردادماه خبر داد.

در متن این اطلاعیه آمده بود: «رزمندگان غیور قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در شامگاه مورخه ۱۸ خردادماه پس از کسب اطلاع از نفوذ یک تیم مسلح از عناصر گروهک‌های تروریستی وابسته به ایادی استکبار جهانی با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی در منطقه مرزی اشنویه، نسبت به انهدام تیم مذکور اقدام نمودند که در نتیجه آن، تعداد ۷ نفر از عناصر گروهک تروریستی ضدانقلاب کشته و زخمی شدند. عناصر تیم مذکور به تبعیت از دستور سران گروهک‌های تروریستی، در شمال عراق با برنامه ریزی دقیق جهت اقدامات تروریستی و ضد امنیتی قصد نفوذ به داخل کشور را داشتند که با آمادگی و هوشیاری رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) از نفوذ به داخل منطقه ناکام مانده و در منطقه در منطقه مرزی اشنویه به‌طور کامل منهدم شدند. در این عملیات، نیرو‌های خودی هیچ‌گونه تلفاتی نداشته و همه آن‌ها صحیح و سالم به پایگاه‌های خود بازگشتند».

هلاکت ۶ تروریست دیگر
یک روز پس از صدور این اطلاعیه در بیستم خرداد، سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه از شناسایی و انهدام دو تیم تروریستی دیگر در مناطق عمومی سروآباد و اشنویه خبر داد.

سردار پاکپور با اشاره به وقوع دو درگیری دیگر در مناطق عمومی سروآباد و اشنویه پس از درگیری هجدهم خرداد، گفت: «دو تیم تروریستی از اشرار ضدانقلاب تلاش نافرجامی برای نفوذ به خاک کشورمان داشتند که با رصد اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل عبور آنان، رزمندگان قرارگاه حمزه توانستند پس از درگیری در مناطق عمومی سروآباد و اشنویه، این تیم‌های تروریستی را نیز منهدم و ۶ تن از تروریست‌ها را به هلاکت رسانده و ۳ نفر از آنان را زخمی کنند. مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات از تروریست‌ها کشف و ضبط گردیده است. رزمندگان غیور نیروی زمینی سپاه با آمادگی کامل و اشراف همه جانبه تحرکات ضد انقلاب و مزدوران استکبار جهانی، هرگونه اقدام آنان در به خطر انداختن امنیت ایران اسلامی رابا پاسخ قاطع و کوبنده رو به رو خواهند ساخت».

شناسایی و دستگیری ۲۷ نفر از اعضای شبکه تروریستی در ماه رمضان
عصر ۲۱ خرداد نیز وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‎‌ای از شناسایی و دستگیری ۲۷ نفر از اعضای شبکه تروریستی که قصد جنایت گسترده در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر و روز قدس را داشتند.

در این اطلاعیه آمده بود: «سربازان گمنام امام زمان (عج) ۲۷ نفر از اعضای شبکه تروریستی که قصد جنایت گسترده در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر و روز قدس را داشتند، شناسایی و دستگیر کردند. این افراد در راستای اهداف استکبار، قصد ناامن سازی ایران اسلامی و اجرای عملیات‌های تروریستی در تهران و چند شهر مهم را داشتند و با انتشار تصاویری در فضای مجازی، ملت شریف ایران اسلامی را به انتقام و قتل تهدید کرده بودند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری مقامات قضایی و نیرو‌های نظامی و انتظامی به ویژه پلیس فتا همگی آنان بازداشت شدند. از این شبکه تروریستی مقادیر زیادی سلاح و مهمات شامل چندین قبضه اسلحه کلاشینکف، کلت، نارنجک جنگی، بمب و تجهیزات ساخت مواد انفجاری کشف و ضبط شده است».

هلاکت ۳ تروریست در مرز میرجاوه
روز گذشته (۵ تیر) نیز روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی از گروهک‌های تکفیری، در شامگاه گذشته (۴ تیرماه) در منطقه میر‌جاوه خبر داد.

شامگاه گذشته (۴ تیرماه) یک تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تکفیری از منطقه تهلاب میرجاوه (میل ۹۶) قصد نفوذ به عمق خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام اعمال خرابکارانه و تروریستی را داشتند که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه مرزی، ناکام و پس از درگیری و دادن تلفات متواری شدند. در درگیری و تبادل آتش بین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تروریست‌ها، سه تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان گریختند. همچنین دو تن از بسیجیان بومی منطقه و یک نفر از پاسداران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی این درگیری به فیض عظمای شهادت نائل شدند. مدافعان امنیت ایران اسلامی مستقر در منطقه، اعم از رزمندگان غیور و جان بر کف نیروی زمینی سپاه، مرزبانان دلاور نیروی انتظامی و سایر نیرو‌های امنیتی و دفاعی، از آمادگی کامل برای مقابله سخت وقاطعانه با هرگونه تحرک و اقدام از سوی دشمنان انقلاب و ملت ایران برخوردار بوده و خاک مقدس کشورمان را قتلگاه گروهک‌های تروریستی و مزدوران استکبار جهانی قرار خواهند داد.

در پایان به نظر می‌رسد در جریان عملیات‌های موفق ۲۰ روز گذشته، توجه به عواملی همچون «رعایت اصل غافلگیر نشدن»، «اشراف اطلاعاتی دقیق بر مرز‌های کشور»، «ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی با بکارگیری مردمی بومی آن مناطق»، «اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) بر تاکتیک‌های گروه‌های تروریستی» و همچنین «توان عملیاتی بالای نیرو‌های مسلح به ویژه در مناطق مرزی»، باعث برتری بخشی به نیرو‌های خود در برابر تروریست‌های مزدور بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *