صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

2 برابر شدن تمایل به خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی/نقشی که شبکه‌های اجتماعی در خودکشی کودکان آمریکایی ایفا می‌کنند+تصاویر

۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵:۰۱
کد خبر: ۴۳۰۵۱۲
پایگاه خبری نیویورک پست در گزارشی به آمار بالای خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی پرداخته و می‌نویسد از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ آمار کودکانی که به خودکشی فکر و یا به آن اقدام کرده‌اند ۲ برابر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه خبری نیویورک پست در گزارشی به آمار بالای خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی پرداخته و می‌نویسد از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ آمار کودکانی که به خودکشی فکر می‌کنند ۲ برابر شده است.

بر اساس آمار بیمارستانی حدود ۱۱۶۰۰۰ کودک و نوجوان آمریکایی که رده سنی آن‌ها ۵ تا ۱۷ سال است یا به خودکشی فکر کرده‌اند یا به این عمل اقدام کرده‌اند.

مطالعات مؤسسه «پدیاتریکس» نشان می‌دهد ۸۰ درصد از انتقال افراد به بیمارستان در رابطه با خودکشی مربوط به دوران مدرسه است که از این تعداد ۵۰ درصد در فاصله سنی ۱۵ تا ۱۷ سال، ۳۷ درصد در فاصله سنی ۱۲ تا ۱۴ سال و ۱۵ درصد در فاصله سنی ۵۰ تا ۱۱ سال قرار دارند.

تحقیقات مؤسسه پدیاتریکس نشان می‌دهد که دو سوم از افرادی که در ارتباط با خودکشی به بیمارستان منتقل شده‌اند دختران بوده‌اند.

دکتر «جرج پلموز» مدیر این تحقیقات می‌گوید استرس تحصیل و استفاده از شبکه‌های اجتماعی از جمله دلایل این افزایش به شمار می‌روند.

جرج پلموز می‌افزاید: آنچه که من متوجه آن شده‌ام این است که کودکان در حال حاضر از مقاومت کمتری برخوردار بوده و تحت فشار بیشتری قرار دارند... من فکر می‌کنم شبکه‌های اجتماعی در تبلغ این سبک زندگی که همه چیز باید کامل باشد نقش دارند و به همین دلیل نیز نوجوانان قادر به دیدن دیگر جنبه‌های زندگی نیستند.

در ادامه این تحقیق از سرگرمی‌هایی که برای نوجوانان انتخاب می‌شود به عنوان عاملی برای افزایش تمایل به خودکشی یاد شده است.

نیویورک پست در ادامه گزارش خود به یکی از برنامه‌های شرکت رسانه‌ای «نتفلیکس» با عنوان «۱۳ دلیل برای جذاب نشان دادن خودکشی» اشاره و این برنامه مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس گزارش نیویورک پست تحقیقات نشان می‌دهد که در پی پخش شدن این فیلم، جستجوی عبارات مربوط به خودکشی در میان کاربران آمریکایی افزایش یافته است.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *