صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه: معضلات کارشناسی با راه اندازی سامانه ۱۵۱۵ مرتفع خواهد شد

۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲:۰۵
کد خبر: ۴۲۷۸۴۶۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، گفت: با راه اندازی سامانه 1515 و هوشمند سازی فرآیند کارشناسی، بسیاری از مسائل و مشکلاتی که مبتلابه در امر کارشناسی است به زودی برطرف شود.

حسن عبدلیان پوردر گفت‌وگو با میزان درمورد رفع مشکلات در‌ موضوع طولانی شدن روند کارشناسی گفت: در راستای هوشمندسازی ارجاع و ساماندهی زمان فرایند کارشناسی سامانه ای تدارک دیده شده است و ریاست قوه‌قضاییه نیز مطالب ارشادی را برای بهبود این فرآیند بیان کرده اند .

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه افزود: سامانه 1515 با نام نظام ارجاع عادلانه کارشناسی در کوتاهترین زمان ممکن در سامانه قوه قضاییه بارگذاری می شود که با رایزنی ها و جلسات مشترکی که با معاونت فناوری قوه داشتیم و با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه، در آینده بسیار نزدیک بارگذاری خواهد شد.

عبدلیان پور گفت: با راه اندازی سامانه 1515 و هوشمندسازی فرآیند کارشناسی این نوید را خواهیم داد که بسیاری از مسائل و مشکلاتی که مبتلا به در امر کارشناسی است به زودی برطرف شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه نظارت بر دستمزد نجومی برخی از وکلا، گفت: بر اساس ماده 10 قانون مدنی قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد کرده اند ،در صورتی که مخالف صریح قانون نباشند، نافذ است.

وی ادامه داد: وکیل و موکل با رعایت مواردقانونی همچون مالیات هایی که می پردازند و تمبرهایی که باطل می کنند سهم قانونی را پرداخت و بر اساس قانون عمل کرده اند از این رو نمی توان مانع فعالیت آن ها شد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: اما با این حال اگر این دستمزد ها نامتعارف و خارج از چارچوب باشد و آن شرایط و ضوابط قانونی را رعایت نکرده باشند قطعا مرکز با همراهی محاکم انتظامی ورود کرده و به جد این تخلفات پیگیری و با خاطیان برخود قاطع و علیه آنها رای صادر خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *