صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

فیلم‌های برتر جشنواره فیلم فجر با نگاه پیشگیری از وقوع جرم، معرفی شدند

۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۴
کد خبر: ۴۰۱۳۵۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، فیلم‌های برتر جشنواره فیلم فجر با نگاه پیشگیری از وقوع جرم، معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، هیئت داوران انتخاب فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر امسال که نگاه پیشگیری از وقوع جرم را با توجه به تعیین اهداف شورای سیاستگذاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه داشتند، ضمن بازبینی، بررسی و تجزیه و تحلیلی آثار سینمایی به نمایش درآمده در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، ضمن احترام به همه آثار و هنرمندان صاحب اثر در این دوره از جشنواره، فیلم‌های برگزیده با نگاه پیشگیری از وقوع جرم را اعلام کرد.
 
اسامی منتخبین به شرح زیر است:

ضمن تقدیر از هنرنمایی نا بازیگران در عرصه سینما به ویژه اقدام ارزشمند پدیدآورندگان فیلم سینمایی مغز‌های کوچک زنگ‌زده که با نگاهی هوشیارانه به مقوله هنر درمانی و ایجاد فرصت برای خودیابی دوباره، فرصت حضور را به بازیگرانی آسیب خورده دادند تا ضمن تعامل، تجربه خود را در آسیب‌های اجتماعی با مخاطب به اشتراک بگذارند و به کشف استعداد‌های جدید منجر شوند؛ لذا هیئت داوران جایزه خود را شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی  به لادن ژاوه‌وند تقدیم می‌دارد.

هیئت داوران جایزه خود را شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به‌خاطر نگاه هوشمندانه، تلاش برای رونمای از معضلات کودکان، پرداختن به آسیب‌پذیری روح کودکان به‌ویژه کودکانی که تنها می‌مانند و تبیین هنرمندانه آسیب‌پذیری کودکان و ارکان خانواده به روح‌الله حجازی کارگردان فیلم اتاق تاریک تقدیم می‌دارد.

هیئت داوران نظر به اهمیت فضای مجازی و مشکلات خاص آن و نیاز به شناخت و پرهیز از آسیب‌های مترتب به جامعه، جایزه خود را در این بخش شامل تقدیرنامه و هدیه نقدی به علی قائم مقامی تهیه‌کننده فیلم جشن دلتنگی تقدیم می‌دارد .

هیئت داوران با توجه به نگاه پخته و دردمندانه خالقان فیلم دارکوب و توجه به نقش مؤثر خانواده در مبارزه با آفت جانسوز اعتیاد، جایزه خود را در این بخش شامل تقدیرنامه و هدیه نقدی به سید محمود رضوی تهیه‌کننده فیلم سینمایی دارکوب تقدیم می‌دارد.

هیئت داروان جایزه خود را شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی بخاطر توجه به آسیب‌دیدگان اعتیاد و معرفی کانون خانواده به‌عنوان یک نهاد اجتماعی با اهمیت، به کارگردان فیلم دارکوب، بهروز شعیبی تقدیم می‌دارد.

همچنین هئیت داوران جایزه خود را شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به‌خاطر نگاه انسانی، تلاش برای رویاندن امید در اوج نمایش درد‌ها و کمک در کاستن آسیب‌های اجتماعی با سرمایه‌گذاری مادی و معنوی به سعید سعدی، تهیه‌کننده مغز‌های کوچک زنگ‌زده
تقدیم می‌دارد.

هیئت داوران جایزه خود را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به همراه تندیس جشنواره به‌خاطر پرداختن به معضل اجتماعی حاشیه‌نشینی در کلان‌شهر‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن و پرداخت قابل تأمل و توجه ، به کارگردان فیلم مغز‌های کوچک زنگ‌زده ساخته هومن سیدی تقدیم می‌دارد.

هیئت داوران جایزه برتر خود را شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به همراه تندیس جشنواره به‌خاطر درک درست شخصیت، بازی بدون اغراق و موفقیت در معرفی شخصیت اصلی و حفظ استمرار در حس و تکنیک. به‌عنوان یک فرد آسیب‌خورده که همزمان بدل به یک قربانی نیز خواهد شد،به بازیگر فیلم کار کثیف پدرام شریفی اهداء می‌نماید .

هیئت داروان هدیه ویژه خود را شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به همراه تندیس جشنواره بخاطر تأمل و دقت در آسیب‌شناسی اجتماعی با تکیه بر پژوهش در فیلمنامه با نگاه مشفقانه به اصل بزه، تلاش برای هشدار دادن نسبت به عواقب مهاجرت‌های ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی و لزوم دوری از بهشت موعود دانستن کشور‌های خارجی و نمایش نتایج چنین جرایمی بر اطرافیان و فروپاشی ارکان خانواده و طبعاً آسیب‌هایی که رخ می‌دهند، به نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کار کثیف خسرو معصومی، تقدیم می‌دارد .
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *