صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

یونیسف: "افغانستان و پاکستان" برای محو فلج اطفال به طور مشترک اقدام کنند

۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۶۷۵۰۴
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
یونیسف اعلام کرد که در افغانستان و پاکستان، ویروس فلج اطفال هنوز از کودکان قربانی می‌گیرد و این ویروس بدون هماهنگی تیم‌های درمانی ۲ کشور، ریشه کن نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل ، اداره حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که در افغانستان و پاکستان، ویروس فلج اطفال هنوز از کودکان قربانی می‌گیرد و این ویروس بدون هماهنگی تیم‌های درمانی ۲ کشور، ریشه کن نخواهد شد.

در اطلاعیه انتشار یافته این اداره آمده است، افغانستان و پاکستان در سال جاری شاهد واقعه بیماری پولیو یا فلج کودکان بوده و برای محو آن، نیاز به هماهنگی ۲ کشور است.

در این اطلاعیه به نقل از جین گاوف، رییس بخش جنوب آسیا یونیسف آمده است، از آغاز سال جاری تاکنون ۹ واقعه مثبت در افغانستان و پنج واقعه در پاکستان ثبت شده است.

وی گفته است که ویروس فلج اطفال در سطح جهان محو شده و این ویروس، تنها در کشورهای افغانستان و پاکستان هنوز ریشه‌کن نشده است.

گاوف، از نقاط مرزی خط دیورند روند اجرای واکسین پولیو بر کودکان افغان را که از پاکستان با خانواده‌های‌شان برگشته‌اند، ارزیابی کرده است.

بر اساس آمار اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، در سال جاری بیش از ۴۴ هزار کودک زیر سن ده سال افغانستانی هنگام برگشت از پاکستان، واکسینه شده‌اند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *