صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

"شوراهای ولایتی افغانستان" نقشی مهمی در مبارزه با فساد دارند

۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۳۴۱۲۴
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان در نشست معرفی قانون شوراهای ولایتی، گفت: صلاحیت شوراهای ولایتی در راستای مبارزه با فساد اهمیت دارد.

به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان، دیروز یکشنبه 8 اسد در نشست معرفی قانون شوراهای ولایتی در کابل گفت: اجرای این قانون گامی در راستای استحکام نظام و ثبات در کشور است

رییس اجراییه دولت وحدت ملی، مبارزه طولانی‌مدت شوراهای ولایتی برای کسب صلاحیت نظارت از کارکرد دولت‌های محلی و حفظ وحدت و همبستگی آنها برای رسیدن به این هدف را ستود و تأکید کرد: بر اساس این قانون، شما می‌توانید از عملکرد اداره‌های محلی در ولایت‌های‌ نظارت نمایید.

وی تصریح کرد: بازیافتن صلاحیت نظارت شوراهای ولایتی در زمینه دولت‌داری، مبارزه با فساد و حل منازعات محلی، تأثیر مثبت بر جا می‌گذارد.

عبدالله در حالی‌که رؤسا و اعضای شوراهای ولایتی را بازوی توانای دولت عنوان کرد، از آنها خواست تا صلاحیت‌هایی را که بر اساس این قانون برای آنها اعطا شده است، دست‌کم نگیرند و در روشنایی آن، میان نظارت و مداخله تفکیک و شاهد نتایج مثبت آن خواهند بود.

رییس اجراییه دولت افغانستان ضمن توصیه به روحیه همکاری بین شوراهای ولایتی و دیگر نهادهای دولتی افزود که در چنین فضایی، دستاوردها بهتر خواهد بود و در صورت ایجاد نارضایتی نیز با ارجاع به قانون می‌توان به مشکلات نقطه پایان گذاشت.

عبدالله صف دولت و شوراهای ولایتی را واحد دانست و تصریح کرد: تنها صف دشمنان مردم افغانستان جدا و مشخص است کسانی‌که با فعالیت‌های تروریستی‌، مردم و فرزندان آنها در صفوف نیروهای مسلح را آماج قرار داده و به شهادت می‌رسانند.

وی از نمایندگان مردم در شوراهای ولایت خواست تا با حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان، مسوولیت دینی و ملی خویش را انجام دهند.

رییس اجراییه دولت افغانستان با ابراز اینکه در آستانه انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستان‌های قرار داریم، نقش وکلای شوراهای ولایتی را در بهبود، گسترش و تحکیم روابط بین ساکنان شهرستان‌ها و روستاها مهم و حیاتی دانست.

عبدالله از اعضای شوراهای ولایتی خواست که در راستای مبارزه با مواد مخدر بر اذهان عمومی کار و تلاش نمایند.

رییس اجراییه دولت افغانستان با بیان اینکه وکلای شوراهای ولایتی اعضای وحدت ملی هستند، از آنها خواست تا به هیچ‌کسی اجازه ندهند که وحدت و آرامش مردم را برهم بزنند.

عبدالله در بخشی دیگر از سخنان خویش، قاچاق و تخریب آثار باستانی را تهدیدی دیگر برای تاریخ و فرهنگ مردم افغانستان دانست و موفقیت دولت برای متوقف ساختن این روند را بدون یاری و همکاری مردم و به ویژه شوراهای ولایتی دشوار عنوان کرد.

کابینه افغانستان قانون نظارت شوراهای ولایتی را در سه فصل و 11 ماده سال گذشته منظور کرده بود.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *