صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

50 درصد زمین دانشکده علوم توانبخشی به وزارت بهداشت واگذار شد/ ساخت چندین بیمارستان در کشور، توسط بنیاد مستضعفان

۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷:۰۱
کد خبر: ۳۲۴۲۳۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پس از اتفاقات رخ داده در خصوص زمین دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تفاهمات لازم با بنیاد مستضعفان انجام شده و براین اساس بنیاد مستضعفان، قول ساخت چندین بیمارستان درسطح کشور را به وزارت بهداشت داده است.
جواد حاجی میر اسماعیل در گفت و گو با خبرنگار جامعه ، گفت: دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینی در محدوده خیابان میرداماد دایر است که این ملک متعلق به بنیاد مستضعفان بوده و وزارت بهداشت و بهزیستی هیچ مالکیتی نسبت به این زمین ندارد.

وی افزود: براساس اسناد معتبر حق مالکیت ۳۰ هزار متری بنیاد مستضعفان نسبت به این زمین ثابت شده است و درطی چند سال اخیر بار‌ها بحث مطالبه این زمین از دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح شد. بر این اساس تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان مبنی بر بخشش ۵۰ درصدی از سهم این زمین به وزارت بهداشت منعقد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهمات انجام شده ۵۰ درصد از زمین متعلق به بنیاد مستضعفان بدون هیچ حدو مرز تعیین شده‌ای به وزارت بهداشت بخشیده شده است و نصف دیگر این زمین که شامل آزمایشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی می‌شود، به مالک اصلی خود بازگردانده خواهد شد؛ بنابراین براساس یکی از بندهای این تفاهم نامه، تا ساخت مجدد خوابگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشجویی در منطقه‌ای دیگر، بخش مربوطه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در بند دیگر تفاهم نامه میان وزیر بهداشت و رئیس بنیاد مستضعفان، بنیاد وظیفه ساخت و راه اندازی بیمارستان‌های متعددی از جمله بیمارستان کودکان علی اصغر (ع) در تهران را بر عهده گرفت و همکاری‌های خود با وزارت بهداشت را اعلام کرد.

حاجی میراسماعیل اذعان داشت: با توجه به اخبار و حاشیه‌های ذکر شده در فضای مجازی و سایت‌های خبری هیچ مشکلی در روند کار آموزشی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاد نخواهد شد و تفاهمات و همکاری‌های شایسته بابنیاد مستضعفان انجام شده است. بنابر این اخبار مخالف با این تفاهمات از جانب رسانه‌ها، تکذیب و بر همکاری بنیاد مستضعفان با وزارت بهداشت تاکید می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *