صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

منابع طبیعی "افغانستان" نقش مهمی در معیشت روستاییان دارد

۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۶۶۲
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
اسدالله ضمیر گفت: منابع طبیعی یکی از مهمترین بخش‌ها بوده که در بهبود معیشت و ارتقای درآمد روستاییان نقشی ارزنده دارد.
به گزارش سرویس بین الملل اسدالله ضمیر وزیر کشاورزی افغانستان در دیدار با شبهام چودری رئیس عمومی بانک جهانی و حامیان بخش منابع طبیعی افغانستان بمنظور حمایت از اجرای استراتژی ملی تنظیم منابع طبیعی از طریق دستیابی به وجوه جهانی دیدار کرد.
 
وزیر کشاورزی افغانستان در این دیدار گفت: منابع طبیعی یکی از مهمترین بخش‌ها بوده که در بهبود معیشت و ارتقای درآمد مردم روستایی نقش ارزنده دارد.
 
از سوی دیگر حفاظت، احیاء، اصلاح و بهره برداری سالم از جنگل‌ها، نباتات طبیعی، حیات وحش و بخش‌های حفاظت شده نقش مهم را در بهبود محیط زیست، حفاظت و تنظیم آب و خاک، جلوگیری از آلودگی هوا، حفاظت تنوع حیات ایفا می‌کند.
 
وزیر کشاورزی افغانستان افزود: بمنظور بهبود و تنظیم بهتر منابع طبیعی کشور، این بخش به حمایت جدی نیاز داشته و جامعه جهانی باید این بخش را حمایت کند.
 
وی افزود: استراتژی ملی تنظیم منابع طبیعی در 5 سال آینده چارچوب بهتر را برای همه ما فراهم آورده و همه ما باید در سهم خویش تحت حمایت  این استراتژی بخش خصوصی را حمایت کینم، در این راستا وزیر کشاورزی افغانستان تعهد داد که از هیچ سعی و تلاش دریغ نکند و بخش را مسئولانه مدیریت کند.
 
ودصم نوشت: در این دیدار رئیس عمومی بانک جهانی تعهد داد که بانک جهانی در نظر دارد تا بخش منابع طبیعی را مورد حمایت و از وجوه بین‌المللی، وجه را در بخش تنظیم منابع طبیعی تخصیص و در آینده نزدیک برنامه وسیع تنظیم منابع طبیعی را در چارچوب استراتژی ملی تنظیم منابع طبیعی حمایت کند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *