صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

عمده تفاوت سال 95 برای حوزه پتروشیمی در تامین خوراک است

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۷۶۸۸۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
در سالجاری برخلاف سال‌های گذشته خوراک پتروشیمی‌ها تقریبا بدون مشکل تامین شده و این موضوع عاملی شد تا حجم تولید محصولات پتروشیمی که عمدتا در صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرند، رشد قابل توجهی به خود بگیرد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بیژن نامدار زنگنه روز گذشته با بیان اینکه امسال، سال استثنایی صنعت پتروشیمی است، گفت: افزایش تولید محصولات پتروشیمی سبب ایجاد ارزش افزوده بالاتر شده و در نتیجه تاثیر مثبت بر زندگی مردم داشته است.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که در سالجاری چند تفاهم همکاری در زمینه پتروشیمی منعقد شده و از سوی دیگر خوراک پتروشیمی‌ها تماما به گاز تبدیل شده و با تکیه بر منابع پارس جنوبی تامین خوراک پتروشیمی با کمترین مشکل انجام شده است.

در این رابطه علیرضا صدری کارشناس حوزه پتروشیمی در گفت‌وگو با ، با بیان اینکه تفاوت عمده صنعت پتروشیمی در سالجاری با سال‌های گذشته در رابطه با تامین خوراک پتروشیمی‌ها است، گفت: عمده تفاوت فعالیت پتروشیمی‌ها در سالجاری نسبت به سال‌های گذشته تامین به موقع خوراک پتروشیمی‌ها است.

وی تصریح کرد: زمانی که پتروشیمی‌ها بتوانند نرخ خوراک را به موقع دریافت کنند، محصولات را به موقع و در کیفیت مناسب عرضه می‌کنند که این موضوع در بازار محصولات صادراتی و درآمدهای ارزی تاثیر بسزایی دارد.

این کارشناس حوزه پتروشیمی تاکید کرد: عمده صحبت‌های انجام شده در زمینه حوزه پتروشیمی در سطح تفاهم نامه قرار دارد و تا زمانی که این تفاهم نامه‌ها به قرار داد تبدیل نشود تنها جنبه شعاری خواهد داشت و در صورت امضای قراردادهای همکاری در زمینه بین المللی می‌توان رشد قابل توجهی در تولید و طرح‌های پتروشیمی متصور بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *