صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ممنوعیت تدریس کتاب‌های کمک درسی فاقد هولوگرام در مدارس

۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵:۰۱
کد خبر: ۲۵۹۸۰۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
مدیرکل تألیف کتاب‌های کمک درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: تدریس کتاب‌های کمک درسی فاقد هولوگرام استاندارد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی در مدارس ممنوع بوده و تخلف است.
به گزارش گروه جامعه ،محمد ناصری گفت: کتاب های کمک درسی فاقد هولوگرام در مدارس ،فاقد ارزش علمی است و معلمان مجاز به تبلیغ و تدریس آنها در مدارس نیستند.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد کتاب های کمک درسی موجود در بازار غیراستاندارد و فاقد ارزش علمی است گفت: به ناشرین این کتاب ها تذکر کتبی و شفاهی داده شده است.

ناصری تأکید کرد: برخی ناشران کتاب های کمک درسی در جلد کتاب های خود عنوان " کتاب مناسب از نظر وزارت آموزش و پرورش" را درج می کنند که این نیز تخلف است و مدارس و خانواده ها فریب این تبلیغات را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ هرنوع کتاب کمک درسی و نرم افزار و وسایل آموزشی در رسانه ها و جراید باید با مجوز وزارت آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل تألیف کتاب های کمک درسی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برخی از کتاب های کمک آموزشی حل المسائل و سؤالات جمع آوری شده از آزمونهای درسی هستند که نه تنها خلاقیت و نوآوری را در دانش آموزان از بین می برند بلکه سبب تشدید حافظه محوری در دانش آموزان می شوند.

ناصری گفت: روزانه 24 کتاب کمک آموزشی مناسب به کتابخانه های مدارس معرفی می شود و انتخاب این کتاب ها برعهده معلمان مدارس است و انتخاب کتابهایی غیر از این فهرست و حل سؤالات درسی آن تخلف محسوب می شود.



برچسب ها: اموزش و پرورش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *