صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

طرح مدیریت چرای دام در مراتع ۷۴ هزار هکتاری حوزه لار اجرا شد

۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۰۵۳۳۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات گفت: به منظور حفظ مراتع حوزه لار و همزمان با آغاز فصل چرای دام تمهیدات لازم در نظر گرفته و اقدامات حفاظتی برای ایجاد تعادل دام و مرتع انجام شد.
به گزارش گروه اقتصاد ، عادل محبوبیان با اشاره به ظرفیت مراتع حوزه لار گفت: مراتع حوزه لار دارای ظرفیت چرای معادل ۸۵ هزار واحد دامی است که با توجه به شرایط اقلیمی که امسال بر این مراتع حاکم بود و به جهت آمادگی هرچه بیشتر این مراتع برای بهره‌برداری، ورود دام به این مراتع با تأخیر ۵ روزه و از ۲۰ خرداد آغاز شد.
 
به گفته این مقام مسئول، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام نیز به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی لار به مرحله اجرا درآمد.
 
وی اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی، ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک وهمچنین در راستای فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی، این پروژه در مراتع مذکور به مرحله اجرا درآمده است.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه منابع طبیعی جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به این مراتع است، تصریح کرد:همچنین با توجه به اینکه سد لار یکی از منابع تأمین کننده آب شرب تهران است، اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در این مراتع از اهمیت زیادی برخوردار بوده که بر همین اساس اکیپ‌های کنترل دام متشکل از کارشناسان، مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی و عوامل نیروی انتظامی فعالیت‌های کنترل و نظارتی را در این مراتع آغاز کردند و ضمن جلوگیری از ورود دام غیر مجاز تاکنون حدود ۴هزار رأس دام غیر مجاز از مراتع حوزه لار خارج  و افراد متخلف جهت پیگرد قانونی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.
 
وی خاطر نشان کرد: امسال تعداد ۱۰۶ مجوز برای استقرار ۲۳هزار و سیصد و بیست کندوی عسل در مراتع حوزه لار صادر شده است که نقش بسزایی در اقتصاد و معیشت بهره‌برداران ایفا می‌کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *