صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

نامه امام علی(ع) به مالک اشتر منشور حقوق شهروندی است که همتا ندارد

۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۶۳۹۲۹
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: نامه امام علی (ع) به مالک اشتر منشور حقوق شهروندی است که یک هزار و ۴۰۰ سال پیش به نگارش آمد و تاکنون همتا نداشته است.
به گزارش گروه سیاسی ،حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در مراسم جشن میلاد مولای متقیان در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: این نامه منشوری کامل از حقوق شهروندی و حقوق بشر به حساب می آید که ۱۴۰۰ سال قبل نگارش شده و نمونه آن تا کنون ارائه نشده است.

وی در این مراسم که همزمان با سیزدهم رجب المرجب سالروز میلاد امیر المومین حضرت علی(ع) و با حضور امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی، استاندار و سایر مقامات در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت علی(ع) پرداخت  و افزود: سیره حضرت علی(ع)  الگویی کامل  بود که نوجه و نهادینه سازی این سیره در جامعه امروزی راهگشای بسیاری از مشکلات است.

وی تاکید کرد:  امروز که ما با مشکلات مختلف در عرصه های اجتماعی و سبک زندگی مواجه هستیم باید شخصیت برجسته امیر مومنان را الگوی زندگی خویش قرار دهیم و سیره ایشان را در زندگی به منصه ظهور برسانیم.

حجت الاسلام قمی یکی از نکات برجسته شخصیت امیرالمومنین(ع) را وجود برخی ویژگی های متضاد در ایشان  عنوان کرد و افزود: ایشان در عین حال که حاکم بودند اما در اوج زهد و بی رغبتی به دنیا قرار داشتند و یا با وجود خشوع در عبادت اما در برابر دشمن بسیار شجاع حاضر می شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *