صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جریان احیای موت سندی برای مسئله معاد است

۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۲۹۳۷
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-مفسر قرآن کریم گفت: جریان احیای موت سندی برای مسئله معاد است، کسانی که معاد را نمی‌پذیرند، احساس پوچی می‌کنند زیرا تصور می‌کنند مرگ پوسیدن است در حالی که قرآن کریم می‌فرماید مرگ از پوست درآمدن است و پوسیدن نیست.
به گزارش گروه سیاسی میزان، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: علم نردبان و مقدمه عقل است، در سوره فصلت نکته‌ای است که معنا را تامین می‌کند که انسان از علم به عقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه خداوند برهانی برای توحید خالقیت بیان نکرد، گفت: خداوند خالق کل شیء است، ‌اداره انسان،‌ دریا، صحرا و... مربوط به خدا است، خداوند زمین را طوری خلق کرد تا تمام نیازهای انسان را برطرف کند، راه‌های فراوانی بین کوه‌ها و بستر دشت‌ها قرار داد و نظم آفرینش دلیلی بر ربوبیت خدا است، زمین را گهواره گونه برای شما قرار داد و راه‌های فراوانی در زمین ایجاد کرد تا سفر و تجارت کنید.

این مفسر قرآن خاطرنشان کرد: زمانی که طبیب در مشرق، مغرب و جنوب دارو را تجویز می‌کند، سند حرف علمی او تجویز عقلی است.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) در سخنی مبنی بر وجود خدا می‌فرمایند کسی که تو را نمی‌بیند کور است، مسئله توحید به خلقت برمی‌گردد، زمانی که قبول کردید هر چیزی را خدا خلق می‌کند، بنابراین به جز خدا رب و پروردگاری نیست.

آیت‌الله جوادی آملی یادآور شد: این عالم را خدا آفرید، کسی می‌تواند آنها را بپروراند که از هویت و هستی آنها آگاه باشد و سپس به اداره آنها بپردازد، هیچ کس به جز خالق اشیا، عالم به هویت آنها نیست.

وی با بیان اینکه برخی درختان زمستان در خواب هستند و با آمدن بهار بیدار می‌شوند گفت: جریان احیای موت سندی برای مسئله معاد است، کسانی که معاد را نمی‌پذیرند، احساس پوچی می‌کنند زیرا تصور می‌کنند مرگ پوسیدن است در حالی که قرآن کریم می‌فرماید مرگ از پوست درآمدن است و پوسیدن نیست.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان مرگ را می‌میراند و سپس وارد برزخ می‌شود، بنابراین باید در مصاف آماده باشد تا به آسانی مرگ را بمیراند، خداوند وعده داده همانطوری که زمین مرده را زنده می‌کنیم، شما را پس از مرگ، زنده می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *