صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تقویت باور های اعتقادی کارکنان بهترین کار فرهنگی است

۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۰۷۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - دهشیری گفت: ارتقای اخلاق اسلامی و فرهنگ دینی و تقویت باورهای اعتقادی کارکنان بهترین کار فرهنگی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری در جلسه شورای معاونین دادگستری استان یزد گفت : محیط دستگاه قضایی به سبب ارتباط با مجرمین و درگیری روزمره با جرائم و گناهان افراد خاطی جامعه ، نیازمند کار فرهنگی بیشتر است تا روح خسته کارکنان به لطافت کارهای فرهنگی صیقل یابد.

وی کلان نگری در امور فرهنگی را خواستار شد و بیان داشت : در جایی مثل دستگاه قضایی که همواره از ارباب رجوع خاص و شاکی و متهم برخوردار است باید کار فرهنگی اثر گذار و زیر بنایی و ماندگار در دستور کار قرار گیرد.

این مقام قضایی ادامه داد : یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی باید تلاش در جهت کسب رضایت ارباب رجوع دستگاه باشد و برای تحقق این مسئله نیاز است تا برنامه های تدوینی به صورت جامع از سطح ضابطان شروع و تا اجرای احکام را دربرگیرد.

وی خاطرنشان کرد : در ضرورت کار فرهنگی در جامعه تردیدی وجود ندارد اما آنچه مهم است نیاز سنجی و اولویت بندی کار بر اساس موازین دقیق مرتبط با جامعه هدف است.

دهشیری تعالی جایگاه انسان و تحکیم ارزشهای انسانی را از جمله اهداف مهم فرهنگی برشمرد و ابراز داشت : تبیین آثار مترتب بر نگاه و لقمه حرام نیز می تواند در تغییر نگرش و باورهای جامعه در جهت تعالی فکری و معنوی اثر گذار باشد. 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *