صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

شلیک آتش پرحجم هوایی و زمینی بر روی مواضع دشمن فرضی/ جزئیات عملیات اطلاعاتی ویژه به روایت امیر پوردستان+تصاویر

۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۱
کد خبر: ۹۹۴۴۴
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 3 نیروی زمینی ارتش صبح امروز در شمال شرق کشور با جابه‌جایی سریع یگان‌ها و گسترش تاکتیکی آنها به منطقه پراکندگی برگزار شد.
-گروه سیاسی: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 3 نیروی زمینی ارتش صبح امروز با جابه‌جایی سریع یگان‌ها و گسترش تاکتیکی آنها به منطقه پراکندگی برگزار شد.



در این رزمایش یگان‌های تیپ 177 پیاده، تیپ 38 زرهی تربت‌جام، یگان‌های توپخانه، جنگال، عملیات روانی، پهپاد و با پشتیبانی آتش سنگین جنگنده‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز عملیات پدافند در سطح را آغاز کردند.



در مرحله اصلی رزمایش، همزمان با اجرای آتش سنگین توپخانه، یگان‌های زرهی و پیاده به صورت ترکیبی با شلیک آتش پرحجم هوایی و زمینی بر روی مواضع دشمن فرضی، عملیات پدافند در سطح را با موفقیت به اجرا گذاشتند، همچنین عملیات‌های برن و ضد هلی برن، تخلیه مجروح و اسلینگ توسط بالگردهای هوانیروز و اجرای عملیات جنگ‌های نوین توسط یگان جنگال نوین تیپ 177 آغاز شد.



در ادامه این رزمایش یگان واکنش سریع تیپ عملیات مقابله‌ای خود را علیه نیروهای دشمن فرضی در معابر از پیش تعیین‌شده اجرا کرد.

این رزمایش به صورت دو طرفه و کنترل‌ شده و با استفاده از تجهیزات و سلاح‌های بومی که توسط مهندسین توانمند سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی، ساخت و تولیدشده، انجام شد و به‌صورت کاملاً واقعی در منطقه شمال شرق کشور برگزار شد.



رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 3 با رویکرد امنیتی دفاعی و جهت رزمی و کسب آمادگی‌های دفاعی و بازدارندگی با هدایت، نظارت و طرح‌ریزی قرارگاه عملیاتی شمال شرق نزاجا اجرا شد.



گفتنی است، همزمان با اجرای عملیات رزمی، عملیات مردم یاری و اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مددکاری با حضور کادر پزشکی مجرب و متعهد نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی رزمایش انجام شد.



انجام عملیات تخصصی- اطلاعاتی ویژه در رزمایش محمد رسول الله ارتش

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در حاشیه رزمایش محمد رسول الله 3 در گفتگو با خبرنگار سیاسی رزمایش محمد رسول الله 3 را یک رزمایش دفاعی امنیتی با رویکرد ارتقاء سطح آمادگی یگان ها و ایجاد بازدارندگی دانست.


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این رزمایش با محوریت قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش و هدایت و طرح ریزی قرارگاه ولایت نزاجا و به صورت دو طرفه کنترل شده با رویکرد امنیتی دفاعی برگزار می شود.

وی افزود: انجام عملیات تخصصی- اطلاعاتی به صورت ویژه نمایش اقتدار و افزایش آمادگی یگان ها ، جابجایی سریع نیروهای واکنش سریع، افزایش مهارت و کارآیی فرماندهان و ارزیابی توان رزمی یگان های عملیاتی در شرایط مختلف جویی و آب و هوایی بخشی از اهداف این رزمایش است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *