صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اقتصاد مقاومتی با واردات بی رویه امکان پذیر نیست

۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱:۳۲
کد خبر: ۹۸۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تولید امری مقدس است و حمایت از تولید امری مقدس تر، چرا که استقلال، خودکفایی و توسعه پایدار کشور تا حد زیادی به آن وابسته است، از این رو تصمیم گیری نابجا مانند واردات بی رویه و مازاد بر نیاز داخل ضربه های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند.

: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تولید امری مقدس است و حمایت از تولید امری مقدس تر، چرا که استقلال، خودکفایی و توسعه پایدار کشور تا حد زیادی به آن وابسته است، از این رو تصمیم گیری نابجا مانند واردات بی رویه و مازاد بر نیاز داخل ضربه های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند.

ابراهیم نکو در گفت وگو با خبرنگار میزان، افزود: اقتصاد در چند سال گذشته شرایط سخت و دشواری را پشت سر گذاشته است لذا برای بهبود وضعیت اقتصادی باید زمینه عملی شدن اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم و باید گفت که این شعار با واردات بی رویه امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: به طور طبیعی هر کشوری بر اساس نیاز، صادرات و واردات را در دستور کار خود دارد، اگر توازن و تعادل بین صادرات و واردات منطقی نباشد تبعات و پیامدهای زیادی را به همراه خواهد داشت که نخستین مورد آن تضعیف تولید داخل و بی انگیزه شدن صاحبان تولیدی برای ادامه فعالیت است و به دنبال آن شاهد افزایش تعطیلی واحدهای تولیدی و نرخ بیکاری خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: درخواست ما از مسئولان ذی ربط این است که از واردات بی رویه به ویژه کالاهای بنجل چینی به کشور جلوگیری کنند و واردات کالا و محصولات مختلف به کشور بر اساس نیاز و تنظیم بازار باشد.

نکو بیان کرد: به جای واردات کالاهای نامرغوب، بی کیفیت و ارزان و کم لطفی و بداخلاقی با تولیدکننده های داخلی باید به فکر حمایت از تولیدملی باشیم تا مقداری از مشکلات حوزه اقتصادی کشور مرتفع شود.

وی گفت: البته طرح و تصمیماتی برای جلوگیری از واردات بی رویه و حمایت از تولیدکننده داخلی تصویب شده است که باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یکی دیگر از راه های حمایت از تولید داخل استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی به منظور فرهنگ سازی مناسب در جامعه است و رشد اقتصادی کشور در گرو اصلاح فرهنگ مصرف است.

نکو تصریح کرد: سال جدید نیز به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، تحقق این شعار نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه است بنابراین همه مسئولان و مردم باید برای عملی شدن آن بسیج شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *