صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

خداحافظی 47 هزار کلاس درس در مناطق سردسیر با بخاری نفتی و گازی

۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶:۰۵
کد خبر: ۹۸۴۴
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزای میزان: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در رابطه با وجود بخاری های نفتی و گازی در برخی از مدارس کشور گفت: امسال 47 هزار کلاس درس را به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی استاندارد و ایمن تجهیز خواهیم کرد و این فضاهای آموزشی با سیستم گرمایشی گازی و نفتی خداحافظی خواهند کرد.

خبرگزای میزان: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در رابطه با وجود بخاری های نفتی و گازی در برخی از مدارس کشور گفت: امسال 47 هزار کلاس درس را به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی استاندارد و ایمن تجهیز خواهیم کرد و این فضاهای آموزشی با سیستم گرمایشی گازی و نفتی خداحافظی خواهند کرد.

مرتضی رئیسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، غیر قانونونی بودن استفاده از بخاری نفتی را تکذیب و تصریح کرد: در صورتی که فضای آموزشی سیستم حرارتی مرکزی نداشته باشد، استفاده از بخاری نفتی غیر قانونی نیست.

وی با بیان این مطلب که بخاری ها باید استاندارد و سوختشان نفت باشد، افزود: بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد و مورد تایید هستند و مدارس می توانند گرمایش مورد نیاز در فضای کلاس را با این بخاری ها تامین کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با اذعان به این مطلب وزارت آموزش و پرورش بر سیستم حرارتی استاندارد در تمامی مدارس کشور تاکید دارد، بیان کرد: بیشتر سعی داریم سیستم حرارتی شامل موتور خانه رادیاتور و پکیج رادیاتور باشد، براین اساس سال قبل 28 هزار کلاس درس در کل استان های کشور را به سیستم حرارت مرکزی مجهز کردیم.

رئیسی از تصویب بودجه 300 میلیارد تومانی برای سیستم حرارتی مدارس کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال وزارت آموزش و پرورش به نحوی برنامه ریزی کرده است که براساس آن 47 هزار کلاس درس به سیستم حرارتی مرکزی استاندارد مجهز شود تا بخاری گازی و نفتی به مرور حذف شوند.

وی با اشاره وجود به 520هزار کلاس در کشور، عنوان کرد: 150هراز کلاس درس کشور در دهه اول و دوم بعد از پیروزی انقلاب ساخته شدند که با شناسایی و اولویت بندی مناطق سردسیر باید آنها را به سیستم گرمایش حرارتی استاندارد تجهیز کنیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از تعداد 150 هزار کلاس درس 28 هزار کلاس در سال گذشته از لحاظ گرمایشی استانداردسازی و به سیستم حرارتی مرکزی تجهیز شد، اظهار کرد: براین اساس 120 هزار کلاس درس باید به سیستم حرارتی مرکزی تبدیل شوند که امسال 47 هزار کلاس درس را تا تیر ماه سال آتی مجهز به سیستم حرارتی استاندراد خواهیم کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه برخی از مدارس که ناچار به استفاده از بخاری نفتی هستند، اما باید این وسایل گرمایشی مجهز به مهراستاندارد و کاربراتور باشند، اذعان کرد: تمامی مدارس کشور که از بخاری استفاده می کنند باید سوخت مورد نیازشان را از طریق نفت و با توجه به استاندارد درنظر گرفته شده تامین کنند.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که برای تجهیز تعداد کلاس های در نظر گرفته شده امسال به بودجه 300 میلیارد تومانی نیاز است، و در بودجه سال 93 این مبلغ مصوب شده است، گفت: برای سیستم گرمایشی مناطق سردسیر در بودجه امسال 90میلیارد تومان تخفیف گرفته ایم. اولویت ما مناطق سردسیر و استان‌‌هایی است که تعداد دانش‌آموزان در ان زیاد است. استان هایی مانند خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان از اولویت های ویژه ما برای شروع استاندارد سازی سیستم حرارتی در مدارس کشور هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *