صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

رشد سریع زنان در عرصه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب/ نقش مهم خانواده در تربیت فرزندان

۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۹۷۷۹۸
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از پیروزی انقلاب رشد سریع زنان و حضور آنها را در جامعه شاهد بودیم و انقلابی که متهم به حذف زنان بود بیشترین رشد را در این حوزه داشت.
به گزارش گروه سیاسی میزان، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش « نقش محوری زن در ساختار انقلاب و خانواده» که به همت واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، گفت: مرد و زن باید بتوانند طوری به هم کمک کنند که در هر سه جهت رشد کنند.

وی افزود: قرآن مرد و زن را در مورد مسائل جامعه مسئول می‌داند و تاکید بر نظارت و امر به معروف و نهی از منکر دارد.

ازغدی ادامه داد: در اسلام و بعضی از مبارزات خونین سیاسی اسلامی با اینکه عمدتا مسئولیت جنگیدن بر دوش مردان بوده است ولی حضور زنان را هم می‌بینیم و این حضور ممنوع نشده است. از این دست زنان در انقلاب و دفاع مقدس نیز داشته‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در کربلا نیز به نقش زنان کمتر توجه کرده‌ایم. اگر غربی‌ها و برخی از کشورها زنانی مانند حضرت زینب سلام الله علیها که با آن همه سختی از حادثه کربلا در کوفه دشمنان خود را رسوا می‌کند، داشتند تا کنون صدها فیلم و سریال در مورد آنها ساخته بودند.

ازغدی در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده تصریح کرد: انسان‌های پلید از خانواده‌های پلید به دنیا می‌آیند. از خانواده پیامبران نیز امکان دارد افراد پلید و یا حتی از خانواده‌های پلید افراد خوب به وجود آید اما بیشترین آمار افراد پلید برای خانواده‌های پلید است.

وی اظهار داشت: جنایتکاران غالبا از خانواده‌های فاسد بوجود می‌آیند زیرا کودکی که در محیط سالم تربیت می‌شود اهل شکنجه، غارت و جنگ راه انداختن نیست این کارها را کسانی که خانواده ندارند انجام می‌دهند.

این استاد دانشگاه گفت: زن و مرد پس از ازدواج و یا حتی قبل از آن مسئولیت رشد اخلافی، علمی و معرفتی دارند. استحکام زن و مرد بدون استحکام خانواده معنا ندارد.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که خانواده‌اش رو به فروپاشی باشد به سمت زوال حرکت می‌کند. متاسفانه امروز طلاق در جامعه زیاد شده است و اگر تصمیم درستی گرفته نشود انتهای آن فروپاشی جامعه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رشد زنان پس از انقلاب اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب رشد سریع زنان و حضور آنها را در جامعه شاهد بودیم. انقلابی که متهم به حذف زنان بود بیشترین رشد را در این حوزه داشت.

ازغدی خاطرنشان کرد: انقلاب متهم به اهمیت ندادن به حقوق زنان و عقب ماندگی جامعه بود اما بعد شاهد حضور زنان در عرصه‌های علمی جهان بودیم. در انقلاب در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت حضور زنان هستیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: هیچ انقلابی بعد از پیروزی خود انتخابات و قانون اساسی نداشته است و اگر هم قانون اساسی داشتند به انتخاب مردم گذاشته نشده است. ولی انقلاب اسلامی حق انتخاب را به مردم داد.

وی افزود: برخی‌ها بهتر بودن یک زن را دربرهنگی و بیشتر آرایش کردن می‌دانند. برهنگی در صورتی که جایگاه زن در اسلام بسیار رفیع است. بی‌حجابی و برهنگی زن، خدمت مجانی به مردان هرزه است. حجاب قبل از اینکه تکلیف باشد حریم و حق زنان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در اسلام بحث اقتصادی خانواده برعهده مردان است اما زنان از این مهم منع نشده‌اند و حق دارند آزادانه در جامعه حضور اقتصادی داشته باشند، مگر در مشاغلی که فی نفسه زنان نبایند در آنها حضور داشته باشند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در صدر اسلام نیز بسیاری از زنان مسئولیت اقتصادی داشتند مثل حضرت خدیجه همسر گرامی پیامبر که جزو تجار بین‌المللی زمان خود بود.این استاد دانشگاه ادامه داد: برای اشتغال زنان انگیزه‌های متفاوتی وجود دارد اما اصل بحث خانواده اقتصاد نیست.

وی گفت: آن چیزی که باعث علت تاخیر سن ازدواج و طلاق است نوع سخن متقابل بین زن و مرد است. مشکلاتی مانند اعتیاد و طلاق را نباید فقط بر گردن مشکلات اقتصادی انداخت وگرنه هم اعتیاد و هم طلاق در خانواده‌های مرفه بیشتر است.

ازغدی ادامه داد: برای مدیریت خانواده ما باید عقل مدیریت داشته باشیم. باید در جامعه و خانواده مدارا و گذشت باشد. شیعه زود فراموش می‌کند اینها شعور و اخلاق است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت تصمیم‌گیری درست در خانواده افزود: در تصمیمی که دوراندیشی و پیش بینی در آن نباشد نباید منتظر خیر و درستی باشیم. خیلی از خانواده‌ها برای همین مسائل از هم می‌پاشند.

این استاد دانشگاه گفت: اختلاط جنسی غیرمتعارف نباید در محیط های کاری ایجاد شود. سبک زندگی که به وسیله سریال‌های ماهوارهای نمایش داده می‌شود صحیح نیست.

وی ادامه داد: اسلام در عین اجازه حقوق اجتماعی حساسیت بسیاری بر اختلاط زنان و مردان دارد. بحث ارتباط کاری، دانشجویی و همکاری بسیار حساس است و باید مراقب این گونه ارتباطات باشیم.

ازغدی خاطرنشان کرد: برخی از زنان به دنبال استقلال مالی هستند و عده‌ای نیز خانه‌داری و کار در منزل را بد می‌دانند در حالی که خانه‌داری مهندسی خانواده است و بی ارزش کردن عنوان خانه‌دار جنایت است.

وی گفت: زنانی که بیرون از خانه کار می‌کنند باید توجه کنند که خستگی ایجاد شده در محل کار باعث می‌شود زن در خانه نتواند احساس آرامش را برای مرد به همراه بیاورد، میل به فرزنددار شدن در این نوع زندگی کاهش می‌یابد واستقلال مالی زن اگر درست استفاده نشود باعث تنش در خانواده می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *