صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

حضور مشاور حقوقی شناسنامه دار در مشاورین املاک ضروری است

۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸:۲۷
کد خبر: ۹۷۲۱
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مستشار دادگاه تجدید نظر از لزوم حضور مشاورین حقوقی در دفاتر مشاوره املاک خبر داد.

: مستشار دادگاه تجدید نظر حضور مشاورین حقوقی در دفاتر مشاوره املاک را برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و کم شدن پروند های زمین خواری ضروری دانست.
رضا مومنی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در این باره افزود: حضورمشاور حقوقی شناسنامه دار در مشاورین املاک، علاوه بر پیشگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری موجب اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته حقوق می شود.
وی از ضرورت آگاهی افراد درخصوص عضویت در تعاونی های مسکن نیز خبر داد و افزود: افراد باید برای عضویت در این تعاونی ها اطلاعات دقیق نسبت به وضعیت ثبتی و حقوقی ملک بدست آورند.
مومنی اضافه کرد: متاسفانه پرونده های زیادی به لحاظ ضعف اطلاعات شهروندان در دادگاه ها درخصوص تعاونی ها تشکیل شده، که همین بی اطلاعی از وضعیت زمین و مسکن و عدم نظارت بر بنگاه های معاملاتی و واسطه های خرید و فروش عامل دیگری در این امر است.
به گفته وی، کارنامه موفقی از تعاونی های مسکن وجود ندارد و اکثر آنها با مشکلات حقوقی مواجه هستند.

وی اضافه کرد: کم نیستند تعاونی هایی که بیش از 4دهه از عضوگیری آنها گذشته اما همچنان سهام داران هیچ مالکیتی نسبت به زمین و یا آپارتمان تحصیل نکردند که البته این مشکل به نوعی در ارتباط با پیش خرید مسکن هم وجود دارد.
مومنی، از ضرورت نظارت حقوقی بر کسانیکه متصدی این امر هستند، گفت و درخواست کرد که نظارت دقیق بر کار آنها اعمال شود تا از سوء استفاده زمین خواران و سوداگران جلوگیری شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *