صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

مسئولیت سنگین کارشناسان رسمی در فرآیند رسیدگی‌های قضایی

۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۲۰
کد خبر: ۹۴۰۵۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام مظفری بر مسئولیت سنگین کارشناسان رسمی در فرآیند رسیدگی های قضایی تأکید کرد و گفت: انتظار ما از کارشناسان رسمی پایبندی به شرع و رعایت دقیق قانون است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان رضوی،حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در همایش مشترک کارشناسان رسمی دادگستری و مشاوران حقوقی قوه قضاییه با اشاره به جایگاه کارشناس رسمی در قانون افزود: انتظار ما از کارشناسان رسمی پایبندی به شرع و رعایت دقیق قانون است.

وی نقش کارشناسان را در پرونده ها برجسته دانست و گفت: بر دوش شغل قضا که کارشناسی نیز جزو آن است، مسئولیت سنگینی نهاده شده و انتظار جامعه از کارشناسان، خبرگی و پختگی لازم در کار است.

وی افزود: با توجه به این که در پرونده ها نظرات کارشناسان برای قضات تعیین کننده است در ارائه اطلاعات و اظهارنظر کارشناسی باید دقت لازم لحاظ شود تا  مسیر پرونده به انحراف نرود.

رئیس کل دادگستری استان  خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: کارشناسانی که اهلیت ندارند، نباید وارد موضوعات قضایی شوند، چرا که علاوه بر انحراف در پرونده، درآمد حاصل از آن نیز محل اشکال است.

مظفری افزود: انتظار دستگاه قضایی از کارشناسان این است  که طوری نظر دهند که دقیق باشد و از قضات نیز انتظار داریم، نظرات کارشناسان را به چالش بکشند و چشم بسته گزارش ها را نپذیرند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: یکی از اشکالات نظام کارشناسی رسمی دادگستری وابستگی به تعرفه هاست که این رابطه مالی با ارباب رجوع باید قطع شود.

وی افزود: وابستگی کارشناسان به تعرفه که مستقیم از ارباب رجوع دریافت می شود، متاسفانه باعث شد افراد جامعه به برخی کارشناسان و وکلا به دید منفی نگاه کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *