صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

استفاده از تجربه شرکت‌های ایرانی در بازسازی "افغانستان"

۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰:۰۲
کد خبر: ۸۷۰۸۴
سفیر "افغانستان" در ایران گفت: اراده سیاسی دو کشور، تحکیم روابط است و همکاری‌های دوسویه در همه عرصه‌ها توسعه می‌یابد.
گزارش گروه فضای مجازی ، نصیر احمدنور در حاشیه بازدید از شهر جدید پردیس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: بازدیدی را به همراه وزیر شهرسازی افغانستان از شهر پردیس انجام دادیم تا از تجربیات کشور برادرمان، جمهوری اسلامی ایران در عرصه سازندگی و نوسازی استفاده کنیم.
 
وی افزود: از پردیس که شهری جدید و نوپاست، بازدید کردیم و این برنامه از نظر وزیر شهرسازی افغانستان بسیار جالب، مفید و آموزنده بود.
 
سفیر افغانستان در ایران ادامه داد: طی این بازدید، مقرر شد از تجربیات ایران در کشور افغانستان استفاده شود و از شرکت‌های ایرانی شاغل در پروژه‌های شهر جدید پردیس در پروژه‌های شهرهای مختلف افغانستان استفاده کنیم.
 
احمد نور افزود: امیدواریم از مهندسان، متخصصان و فن‌آوران کشور ایران به لطف همسایگی و هم‌زبانی که میان دو کشور وجود دارد، استفاده کنیم و زمینه بهره‌مندی از این فرصت‌های فوق‌العاده را فراهم آوریم.
 
وی ادامه داد: اراده سیاسی خوبی در دو کشور ایران و افغانستان برای تحکیم و گسترش روابط و همکاری‌ها وجود دارد و امیدواریم این همکاری‌ها در همه عرصه‌ها به‌خصوص حوزه ساخت‌ و ساز توسعه پیدا کند.
 
سفیر افغانستان در ایران در خصوص حضور وزیر شهرسازی در ایران نیز گفت: وزیر شهرسازی افغانستان سه روز در کشور ایران حضور داشت و از پروژه‌های مختلف شهر تهران مانند مترو بازدید کرد.

احمدنور ادامه داد: بازدید از شهر پردیس که به‌عنوان آزمونه یک شهر جدید نمونه در نظر گرفته شده بود، نیز دیگر برنامه وزیر شهرسازی افغانستان در ایران بود.  
وی تصریح کرد: همچنین آخرین برنامه سفر، حضور در پردیس بود و وزیر شهرسازی افغانستان به دلیل مشغله کاری شب گذشته تهران را به مقصد افغانستان ترک کرد.
 
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *