صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تئاتر مقاومت به ارزش‌های والای انسانی مزین شده است

۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۱
کد خبر: ۸۱۰۹۸
خبرگزاری میزان: دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در پیامی به مناسبت آغاز اجراهای عمومی این جشنواره گفت: تئاتر مقاومت به ارزش‌های والای انسانی مزین شده و میراث گران بهایی است در عرصه مبارزه با استکبار جهانی تا با بهره جستن از مرام و منش شهیدان درعرصه‌های مختلف، یارای مقاومت داشته باشیم.
به گزارش، اشاره به مفهوم مقاومت در نگاه کلان بدون در نظر گرفتن از خودگذشتگی دلیر زنان و مردان ایرانِ سرافراز، رخدادی بزرگ و حماسه آفرین است که تنها  به اسطوره زدند و مفهوم پرتلالو "ایستادگی" را تعریفی دوباره کردند.
 
ملت بزرگ ایران دارای افتخارات درخشان بی شمار است. نگین این افتخارات دوران طلایی دفاع مقدس است که به مثابه گنجینه بی پایان و سرچشمه الهام بخش بر پیشانی تاریخ این سرزمین می‌درخشد و تا قرن‌ها خواهد درخشید و امروز در کشورهای منطقه و جهان اسلام شاهد تبلور و تجلی شعاع فرهنگ پایداری و مقاومت و بیداری هستیم که برآمده از متن دین، باورها و مبانی اخلاقی، اعتقادی و ارزشی ماست. 

تئاتر مقاومت به ارزش‌های والای انسانی مزین شده و میراث گران بهایی است در عرصه مبارزه با استکبار جهانی تا با بهره جستن از مرام و منش شهیدان درعرصه‌های مختلف، یارای مقاومت داشته باشیم و با زبان فاخر و نجیب هنر پاس بداریم دفاع جانانه حماسه آفرینان این مرز و بوم را.

بی تردید شکل نوین برگزاری این دوره از جشنواره و توجه و تاکید به اجرای عمومی آثار منتخب تئاتر مقاومت گامی است هرچند کوچک در مسیر هدف‌های بلند و بزرگ تا از طریق آن چشم‌اندازی بگشاییم به گستره لایتناهی زیبایی‌ها، عظمت‌ها، حماسه‌ها، عشق‌ها و شهادت‌هایی که ملت و سرزمین ما را بیمه کرده است. امیدوارم این حرکت ضمن جریان‌سازی درست و هدفمند در جهت تقویت و گسترش فرهنگ مقاومت و بازشناسی ظرفیت‌ها و ارزش‌های هنر دفاع مقدس طلیعه بخش افق‌های تازه ای در حوزه تئاتر کشور شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *