صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

آیین افتتاح هیات‌های صلح شهرستان سامان برگزار شد

۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲:۱۱
کد خبر: ۸۰۷۴۰۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری و مقامات قضایی شهرستان سامان آیین افتتاح هیات‌های صلح این شهرستان برگزار شد.
- رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به رسالت ستاد ملی صبر برای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه بیان کرد: ترویج عدالت ترمیمی در جامعه و انسجام نهادی در ارتقاء صلح و سازش از اهداف ستاد ملی صبر است و در این راستا هیات‌های صلح در کشور راه اندازی می‌شود.
 
کرم شیخ پور افزود: امروز تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در میان مردم یک ضرورت محسوب می‌شود و به همین جهت ستاد ملی صبر در استان سعی دارد با بهره گیری از آموزه‌های دینی و مشارکت‌های مردمی، فرهنگ حسنه صلح و سازش را در میان مردم ارتقا و توسعه بخشد.

شیخ پور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مردمی شهرستان سامان برای اصلاح ذات البین و حل مسالمت آمیز مشکلات قضایی تصریح کرد: به منظور گسترش نهضت صلح و عمل به تأکیدات دین مبین اسلام امروز تعداد ۱۱ هیات صلح در شهرستان سامان افتتاح می‌شود و در کنار این هیات‌ها نیز کارگروهی متشکل از رئیس دادگستری، دادستان و دو نفر از صلح یاران به منظور بررسی پرونده‌های قتل و ایجاد زمینه‌های صلح در میان طرفین دعوا فعالیت خواهند داشت.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان ابراز امیدواری کرد: با همیاری و همراهی مردم و مسئولان فرهنگ صلح و سازش در جامعه بیش از پیش گسترش یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *