صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

روحانی نماد عزت و غرور ملی در نیویورک خواهد بود/ وزیرعلوم باید دارای مشی معتدل باشد

۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹:۲۰
کد خبر: ۸۰۷۲
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: برای رئیس جمهور در نیویورک آروزی توفیق می کنم و مطمئن هستم ایشان نماد عزت و غرور ملی ما در سازمان ملل خواهند بود.
: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: برای رئیس جمهور در نیویورک آروزی توفیق می کنم و مطمئن هستم ایشان نماد عزت و غرور ملی ما در سازمان ملل خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، محمدمهدی زاهدی در طی نطقی در صحن علنی امروز سه شنبه اول مهر در مجلس ایراد کرد، افزود: بی تردید آقای روحانی به لبخندهای فریب کارانه استکبار «نه بزرگ» خواهد گفت.

نماینده مردم کرمان و راهبر در مجلس شورای اسلامی سپس از دولت خواست هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی علوم را به مجلس معرفی کند و گفت: وزیر پیشنهادی باید علاوه بر مقبولیت بالای علمی، مومن، متعهد، ولایت مدار و دارای مشی معتدل و بدون حاشیه باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنین به مشکلات ساختاری وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: 22 میلیارد تومان بودجه این وزارتخانه است که متاسفانه 98 درصد آن صرف امور جاری می شود بنباراین چاره ای جز تغییر اساسی در ساختار آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی تاکید کرد: برای این تغییر اساسی دولت باید تمام تلاش خود را به کار گیرد مجلس نیز در این زمینه آماده همکاری است.
او همچنین خواستار اجرای سند تحول بنیاد آموزش و پرورش شد و گفت: در این راستا دولت باید هر چه زودتر لایحه رتبه بندی معلمان را به تصویب رسانده و به مجلس ارائه کند.

زاهدی سپس پیشنهاد داد: یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مقاوم سازی مدارس هزینه شود تا دیگر شاهد تلفات دانش آموزان در مدارس نباشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه از رهبر معظم انقلاب جهت ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری تشکر و تاکید کرد: وظیفه دولت و مجلس است که وارد فاز اجرایی این سیاست ها شوند.

زاهدی همچنین خواستار تخصیص بخشی از بودجه ناخالص ملی برای پژوهش کرد و گفت: قرار بود یک درصد از تولید ناخالص ملی به این امر اختصاص یابد اما نه مجلس و نه دولت با آن موافقت نکرد و این در حالی است که در افق 1404 این رقم باید به حداقل به 4 درصد برسد.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *