صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

میزان گردو خاک از فردا در پایتخت کاسته می‌شود

۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳:۱۸
کد خبر: ۸۰۷۰۵۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: انتظار می‌رود از فردا در شهر‌های مرکزی مثل تهران به تدریج از میزان گرد و خاک کاسته شود.

- طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صادق ضیائیان درباره تداوم گرد و خاک‌ها در کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به بارش‌هایی که در شمال غرب کشور رخ داده، شاهد کاسته شدن از میزان گرد و خاک هستیم و انتظار می‌رود از فردا به تدریج میزان گرد و خاک در شهر‌های مرکزی مثل تهران کاهش یابد.

وی افزود: در عین حال نوار غربی کشور فردا نیز پدیده گرد و خاک را شاهد خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود حتی تا روز دوشنبه در برخی استان‌های غربی کشور گرد و خاک ادامه داشته باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا منشاء عمده گرد و خاک را کانون‌های عراق عنوان کرد و گفت: البته برخی کانون‌های داخلی نیز به گرد و غبار اضافه کرده است.

ضیائیان علت اصلی پدید آمدن این گرد و خاک را خشکسالی سال گذشته و سال جاری دانست و افزود: کمبود بارش در فصل بهار و دیگر موارد منجر به خشکی زمین‌های اطراف شهر‌ها شده و باعث شده با کوچکترین وزش بادی کانون‌های گرد و خاک فعال شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این کانون‌های داخلی، کانون‌های اصلی در کشور عراق هم به دنبال خشکسالی‌های اخیر فعال شده است.

ضیائیان درباره مخاطرات گرد و خاک اظهار کرد: غلظت کنونی گرد و خاک موجود در هوا برای همه سنین خطرناک است، زمانی که شاخص به بالای ۱۵۰ برسد همه افراد باید در مکان‌های سربسته مانده و خود را در معرض گرد و خاک قرار ندهند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران گفت: از دیگر مخاطرات گرد و غبار علاوه بر بروز مشکلات تنفسی، می‌توان به آسیب برای گیاهان اشاره کرد که با توجه به رسوب گرد و خاک بر روی برگ‌های گیاهان، رشد آن‌ها را با اختلال همراه کرده و میزان تولید محصولات مختلف کشاورزی را نیز با کاهش همراه می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *