صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

یک هزار و ۶۶۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ آزادسازی شد

۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳:۰۴
کد خبر: ۸۰۶۲۱۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
تلاش‌های دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در چند سال گذشته نسبت به صدور احکام در حمایت از حقوق بیت المال و انفال موجب برگشت آن‌ها به بیت المال شده است.

- رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مدیر کل منابع طبیعی استان با اظهار اینکه در حفظ و حراست از حوزه منابع طبیعی و انفال همه‌ی ما مسئول هستیم، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ با تلاش‌های ارزنده دستگاه قضایی و اداره کل منابع طبیعی استان، بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی آزاد و به بیت المال برگشت.

حسن نگین تاجی افزود: از میزان یک هزار و ۶۶۶ هکتار اراضی آزادشده در سال گذشته یک‌هزار و ۵۵ هکتار آن شامل فسخ قرارداد واگذاری شامل فسخ قرارداد واگذاری بوده است.

وی گفت: در همین راستا مقدار ۴۸۹ هکتار از اراضی ملی و ۱۲۲ در قالب اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع رفع تصرف شده است.

در ادامه این نشست مدیرکل منابع طبیعی استان از تلاش‌های مجدانه و پیگیری‌های دلسوزانه رئیس کل دادگستری و سایر حوزه‌های قضایی استان قدردانی کرد و گفت: در بسیاری از مواردی که سودجویان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی و سایر انفال اعم از محیط زیست و رودخانه‌ها و حتی جاده‌ها دست درازی و یا اقدام به تخریب تصرف و ممانعت از اجرای قانون کرده‌اند، دستگاه قضایی در حفاظت از منابع طبیعی و انفال، از ما جلوتر بوده است.

در این نشست لوح تقدیر رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به رئیس کل دادگستری استان اهدا شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *