صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان در استان مرکزی

۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۷:۰۱
کد خبر: ۸۰۳۵۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: طرح اجرای هماهنگ قانون پیش فروش ساختمان که در یکصد صفحه تهیه و به کلیه دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.
«ابوالفضل مجدد» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با بیان اینکه قانون پیش فروش ساختمان 4 سال پیش توسط قوه مجریه به سراسر کشور ابلاغ شد، اظهارکرد: به علت عدم ابلاغ آیین نامه اجرای تاکنون عملیاتی نشده بود، از همین رو استان مرکزی برای نخستین بار سند اجرایی آن را تهیه و آماده اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه این قانون شرایط را برای خریداران در حوزه ساختمان (املاک) نظام مند می‌کند، تصریح کرد: بر اساس این قانون شخص نمی‌تواند ملک مورد پیش فروش خود را به دو نفر بفروشد و از بدو خرید و فروش مورد پیش فروش برای نخستین بار درکشور سند رسمی موقت صادر شده و پس از تکمیل ساختمان و تحویل به خریدار، سند رسمی قطعی صادر می‌شود.

مجدد افزود: با اجرای این قانون، تنظیم هر نوع سند عادی (قولنامه) راجع به پیش فروش ساختمان جرم تلقی شده و مشمول مجازات و محکومیت می‌شوند و در این قانون هرگونه اختلافات احتمالی میان فروشنده و خریدار به داوری ارجاع و حل و فصل اختلاف از طریق داوری است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *