صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

دولت پرونده جنایت آل‌سعود را به محاکم بین‌المللی ببرد

۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵:۰۱
کد خبر: ۸۰۳۲۱
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان -امام جمعه اردبیل گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید پرونده جنایات آل‌سعود را به محاکم بین‌المللی ببرد تا در ابعاد مختلف این جنایات مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش ، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل، حادثه منا و کشته شدن بیش از یک‌هزار و 200 نفر از حجاج را محکوم و آن را نشان ابتلاء امت به اشرار دانست.

وی تصریح کرد: خداوند حجاج را جزو شعائر دین خود معرفی می‌کند و دستور احترام و امنیت آنها را صادر کرده است.

امام جمعه اردبیل، توجیهات آل‌سعود را توجیهات قرون وسطایی دانست و گفت: تأمین نظم افراد و زیرساخت‌های انتظامی در تمام کشورها به عهده دولت‌هاست.

عاملی، انداختن تقصیر به عهده حجاج را اهانت به آنها دانست و افزود: دولتی که تا حال بیش از شش هزار یمنی بیگناه را در ماه حرام کشته، او ارزشی برای حجاج قائل نیست.

وی با تسلیت به خانواده‌های عزادار مخصوصاً ایرانی‌ها و بالاخص هم استانی‌ها بیان کرد: آل سعود به صرف محکومیت اعتنا نمی‌کند، دولت ما باید پرونده این جنایت را به محاکم بین‌المللی ببرد تا آل سعود قادر به انحراف افکار عمومی مخصوصاً در داخل عربستان نشود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، ورود ناگهانی وزیر دفاع آل سعود با 350 محافظ را به محوطه رمی جمرات عامل اصلی تلفات دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با تشکر از مدیریت ارشد استان که توانستند شمال استان مخصوصاً گرمی را جزو محوطه منطقه آزاد قرار دهند، از نمایندگان خواست جهت اخذ قید فوریت و اخذ رأی برای منطقه آزاد تلاش مضاعف داشته باشند.

عاملی اضافه کرد: از هم اکنون باید زیرساخت‌های لازم برای منطقه آزاد شروع شود، علی‌الخصوص راه آهن که از عمده‌ترین و متداول‌ترین اسباب مواصلات در کشور و در دنیاست.

وی از اینکه دولت با اعلام اولویت‌های ساخت راه آهن در کشور، راه آهن اردبیل را در اولویت قرار نداده است، انتقاد و مسئولان، نمایندگان و اهالی را به تلاش بیشتر در این زمینه دعوت کرد.

امام جمعه اردبیل در پایان تغییر موضع آمریکا و اروپا بعد از حادثه پناه‌جویان و بعد از ورود روسیه به موضوع سوریه را یک افتضاح سیاسی و دیپلماسی دانست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *