صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ثبت فاکتور‌های تجاری زنجیره نساجی در سامانه جامع تجارت از اوایل سال آینده

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹:۲۹
کد خبر: ۸۰۱۸۷۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اعلام تمرکز روی کاهش هزینه‌های مازاد تولید و عرضه در زنجیره پوشاک، گفت: فاکتور‌های تجاری و معاملات زنجیره نساجی از اوایل سال آینده مانند ۳۶ گروه کالایی دیگر در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.
- بنا به اعلام شاتا، سیدرضا فاطمی امین گفت: ثبت فاکتور‌های تجاری ۳۶ گروه کالایی در سامانه جامع تجارت در حال اجرا است و تمامی معاملات این گروه‌ها در سامانه جامع تجارت رصد شده و هرگونه افزایش قیمت مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

تمرکز روی کاهش هزینه‌های مازاد درون زنجیره پارچه

وی با بیان این‌که روی زنجیره پارچه (از نخ تا مصرف‌کننده) تمرکز بیشتری انجام می‌دهیم، تصریح کرد: هزینه‌های مازاد درون زنجیره از تولید تا عرضه با این تمرکز و متعاقب آن ثبت فاکتور‌های مربوطه در سامانه جامع تجارت کاهش می‌یابد.

فعالان نساجی از طرح تأمین مالی زنجیره‌ای استفاده کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای نیز، بیان کرد: فعالان و تولیدکنندگان عرصه نساجی و پوشاک می‌توانند از این طرح برای تأمین سرمایه در گردش خود نهایت استفاده را ببرند.

مشکلات فعالان اقتصادی را دغدغه خود می‌دانیم

فاطمی امین یادآور شد: در دیگر حوزه‌ها مانند مجوزها، مالیات، بیمه و تأمین اجتماعی و... نیز مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را دغدغه خود می‌دانیم و برای پیگیری این موارد (در بیرون و درون مجموعه وزارت صمت) نهایت همکاری را انجام می‌دهیم.

متمرکز شدن موضوعات رشته فعالیت‌ها درون دفتر تخصصی آن‌ها

وی با اشاره به استقرار ساختار جدید در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: تمرکز امور مرتبط با یک رشته فعالیت درون دفتر تخصصی آن رشته فعالیت، نقطه عطف ساختار جدید است و به این صورت تمام موضوعات شامل مواد اولیه، تولید، صادرات، سرمایه در گردش و. به صورت متمرکز و با متولی مشخصی جلو می‌رود.

رویکرد ارتقای کیفیت و افزایش صادرات در صنعت پوشاک

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که تمرکز موضوعی درون دفتر نساجی و پوشاک به‌طور یقین مثمرثمر خواهد بود، گفت: در این حوزه افزایش کیفیت، ارتقاء صادرات و کاهش قیمت را با جدیت دنبال می‌کنیم.

پیشنهاد‌های تولیدکنندگان و فعالان عرصه پوشاک

تولیدکنندگان و فعالان عرصه پوشاک نیز در این جلسه به بیان مهم‌ترین نقطه نظرات خود پرداختند. حمایت از برند ایرانی، تعامل با دستگاه‌های ذیربط از جمله بیمه، مالیات و تأمین اجتماعی، تقویت خرید مردم با توجه به آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا به کسب‌وکارها، اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب برای «جشنواره خرید لباس خوب و مناسب» و حمایت از کالای ایرانی در مقابل کالای قاچاق از مهم‌ترین نقطه نظرات و پیشنهاد‌ها بود.
 
 

 

انتها پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *