صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

یک محکوم به قصاص در شیراز پس از ۱۱ سال به زندگی بازگشت

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵:۴۶
کد خبر: ۸۰۱۸۰۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: یک محکوم به قصاص پس از اخذ رضایت از اولیاء دم و کمک خیرین پس از ۱۱ سال از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

_ حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با اعلام خبر بازگشت یک بانوی محکوم به قصاص پس از اخذ رضایت از اولیاء دم و کمک خیرین پس از ۱۱ سال به زندگی، ضمن تقدیر از اقدام اجرای احکام کیفری شیراز و شورای حل اختلاف استان در فراهم ساختن زمینه این مصالحه بیان کرد: این اقدام خیرخواهانه با مساعدت خیرین و کانون خدمت رضوی وابسته به آستان قدس رضوی تکمیل و پس از پرداخت وجه المصالحه و اخذ رضایت کامل اولیای دم، محکوم علیه از زندان آزاد شد.

موسوی تصریح کرد: رسالت ذاتی توسعه حل اختلاف استان تلاش در راستای برقرای مصالحه و حل و فصل خصومت هاست که همین امر سبب کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی می‌شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از گذشت خانواده اولیاء دم خاطر نشان کرد: در پرونده‌های قصاص که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آن‌ها دارد و تلاش‌هایی که برای تحقق این امر مهم مصروف می‌شود تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *