صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

یک پرونده قصاص در استان ایلام پس از ۱۰ سال با صلح و سازش مختومه شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵:۰۴
کد خبر: ۸۰۰۵۵۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری ایلام از اخذ رضایت اولیاء دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضاء شورای حل اختلاف استان خبر داد.

- علی دهقانی از اخذ رضایت اولیاء دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضاء شورای حل اختلاف استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه یک پرونده قصاص، پس از ۱۰ سال، با تلاش رئیس دادگستری و اعضاء شعب اول و سوم شورای حل اختلاف شهرستان چرداول با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس کل دادگستری ایلام خاطرنشان کرد: اولیای دم با گذشت از حق قصاص، با این اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه و رفع اختلافات و جلوگیری از درگیری‌های احتمالی و صلح و سازش بین دو طایفه را فراهم کردند.

رئیس کل دادگستری ایلام با بیان اینکه امسال این دهمین پرونده قصاصی بود که با تلاش دادگستری استان و اعضای شورا‌های حل اختلاف و هیات‌های صلح و مصلحین با صلح و سازش مختومه شد، اظهار کرد: شورای حل اختلاف فرصتی کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی استفاده شود.

دهقانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، اقدام آن‌ها در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را ارزشمند و اثرگذار دانست و بر بهبود و پیشبرد مستمر این تلاش‌ها تاکید کرد.


برچسب ها: دادگستری قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *