صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

با آموزش مجازی شکاف بین فرصت‌های یادگیری آشکارتر شد

۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴:۰۱
کد خبر: ۷۹۹۹۳۶
معاون آموزش ابتدایی گفت: در دوران کرونا افت پنهان در یادگیری داشتیم و شکاف بین فرصت‌های یادگیری آشکارتر شد. تا قبل از کرونا، دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه آموزش می‌دیدند، اما با آموزش مجازی برخی از دانش آموزان به خاطر عدم دسترسی به موبایل و یا تبلت و رایانه محروم شدند.
-بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با تبریک عید مبعث، اظهار کرد: بعثت بر اساس نص صریح قرآن بهترین راهبرد تربیتی را برای ما معرفی کرده است.

وی با اشاره به چالش‌های آموزش مجازی و راهکار‌های جبران افت یادگیری در دوره ابتدایی، افزود: دوران کرونا تهدید‌ها و فرصت‌هایی را به همراه داشته که از جمله فرصت‌های آن؛ ارتقای مهارت فناوری معلمان و تهیه و تدوین منابع متنوع یادگیری در بستر فناوری است.

حکیم زاده عنوان کرد: با آموزش مجازی دیوار انحصار در تولید محتوای آموزشی شکسته شد و خلاقیت معلمان در استفاده از محتوا‌های آموزشی متنوع بروز و ظهور پیدا کرد.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه خانواده‌ها مشارکت‌های بسیار خوبی داشتند، گفت: تعطیلی مدارس باعث شد تا ارزش‌های کار معلمان و مدارس آشکار شود و نشان دهد این باور که فناوری می‌تواند جای معلم و مدرسه را بگیرد، بسیار اشتباه است.

حکیم زاده ارزشیابی موثر در فضای مجازی را چالش بزرگی دانست و گفت: در دوران کرونا افت پنهان در یادگیری داشتیم و شکاف بین فرصت‌های یادگیری آشکارتر شد. تا قبل از کرونا، دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه آموزش می‌دیدند، اما با آموزش مجازی برخی از دانش آموزان به خاطر عدم دسترسی به موبایل و یا تبلت و رایانه محروم شدند.

وی با اشاره به پژوهش‌های بین المللی و نقش‌های جهانی آموزش حضوری و غیرحضوری، اظهار کرد: با شیوع کرونا و استفاده ازآموزش مجازی، معلمان در مواجهه با آموزش مجازی چهار گروه؛ معلم معتقد به آموزش مجازی، معلم دارای نگرش مثبت به آموزش، اما همراه با نگرانی، معلمان بی تفاوت و معلمان آماده و خوش بین به یادگیری در فضای مجازی هستند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به راهکار‌های افت یادگیری، گفت: تغییر در روند کاری مدرسه، تغییر در تقویم سالانه مدارس، آموزش و توانمندسازی معلمان و استفاده ازمشارکت و همراهی خیرین از جمله راهکار‌هایی است که درنظام‌های آموزشی نوین به کارگرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تغییرات اجتناب ناپذیر در دوران پسا کرونا، اظهار کرد: یادگیری می‌تواند در هر مکانی انجام بگیرد و آموزش فناوری برای معلمان در اولویت خواهد بود. از دیگر تغییرات اجتناب ناپذیر اجتماعی شدن در بستر‌های آنلاین، تغییر در روش‌های یادگیری و تغییر در نقش معلمان و خانواده‌ها خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *