صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر راه اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز تاکید کرد

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶:۴۱
کد خبر: ۷۹۶۲۷۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم راه اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز تأکید کرد.

- احمد موقری در جلسه «بحث و بررسی پیرامون سامانه سحاب و چگونگی راه اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز» گفت: در راستای رفع معضلات اجتماعی و سیاسی ناشی از تغییر کاربری اراضی و همچنین لزوم هماهنگی امور و پیشگیری و صیانت از حقوق عامّه و حفاظت از منابع طبیعی و برخورد قانونی با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، بستر رودخانه ها، مسیل‌ها و ... می‌کنند، ضرورت دارد سامانه‌ای مکان محور و یکپارچه با همکاری و مشارکت دستگاه‌های متولی راه اندازی شود تا دستگاه‌های متولی با استفاده از نقشه‌ها و تصاویر ماهواره ای، مختصات ساخت و ساز‌های غیرمجاز را رصد و پایش کنند و اقدامات قانونی خود را با متخلفان به عمل آورند.

وی افزود: این امر مستلزم این است که تمامی دستگاه‌های متولی با سامانه مذکور لینک شوند طوری که داده‌های اطلاعاتی، تغییرات انجام یافته و بروز شدن اطلاعات در سامانه، برای دستگاه‌های متولی قابل مشاهده باشد تا با استفاده از اطلاعات جامع و هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی به نتایج مطلوب رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *