صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

معاون اول قوه قضاییه از مجتمع شهید لاجوردی شورای حل اختلاف استان تهران بازدید کرد

۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱:۵۹
کد خبر: ۷۹۲۱۲۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اول قوه قضاییه از مجتمع شهید لاجوردی شورای حل اختلاف استان تهران و ستاد مرکز توسعه حل اختلاف کشور بازدید کرد.

 - حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در ادامه بازدید‌های میدانی از واحد‌ها و مراکز تابعه، از مجتمع شهید لاجوردی شورای حل اختلاف و ستاد مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه بازدید کرد.

در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و سایر مسئولان این مرکز معاون اول قوه قضاییه را همراهی کرد.

معاون اول قوه قضاییه در این بازدید ضمن مراجعه به شعب و گفت‌وگو با قضات و کارکنان شورا، از نزدیک در جریان فرآیند رسیدگی در شورا قرار گرفت و با تعدادی از مراجعان به گفت‌وگو پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق بر لزوم استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در توسعه صلح و سازش تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مردمی شورا‌ها برای گسترش صلح و سازش نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری‌ها دارد.

معاون اول قوه قضاییه کار شورای حل اختلاف را مقدس ارزیابی کرد و تصریح کرد: به رغم تلاش شبانه روزی همکاران در شورای حل اختلاف، وضعیت استخدامی و حقوق دریافتی کارکنان شورا و همچنین ساختمان‌ها و امکانات شورا‌ها مطلوب نیست و امیدواریم با کمک دولت بتوانیم راهی برای حل این مشکلات پیدا کنیم.

معاون اول قوه قضاییه ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه ستاد مرکز توسعه حل اختلاف تصریح کرد: یکی از اهداف قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی، توسعه حل اختلاف و توجه به شورای حل اختلاف و رفع مشکلات این نهاد است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: چشم انداز وضعیت آینده کشور امیدوار کننده است و امیدواریم با همکاری دولت مشکلات بودجه و اعتبارات قوه قضاییه کاهش یابد.

وی پیگیری مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف را امری لازم و واجب دانست و گفت: این موضوع دغدغه اصلی مسئولان دستگاه قضایی از جمله رئیس  قوه قضاییه است که به طور جدی در حال پیگیری است.

در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین صادقی گزارشی از نحوه رسیدگی در مجتمع شهید لاجوردی تهران و نیز وضعیت کلی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ارائه و از حضور معاون اول قوه قضاییه در این مجتمع قدردانی کرد.

مجتمع شهید لاجوردی شورای حل اختلاف تهران به پرونده‌های مربوط به مناطق ۱۲ و ۱۳ شهرداری تهران رسیدگی می‌کند و دارای ۲۲ شعبه فعال است. ماهانه بیش از ۲۵۰۰ فقره در این مجتمع رسیدگی می‌شود که بیش از پنجاه درصد آن‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود.

در ادامه این بازدید معاون اول قوه قضاییه جلسه مشترک با حضور رئیس و معاونان و مدیران مرکز توسعه حل اختلاف برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف با اشاره به صلاحیت‌های قانونی شورای حل اختلاف، آخرین وضعیت اقدامات انجام شده از جمله در حوزه میانجی گری و داوری و پیگیری بودجه و اعتبارات را تشریح کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *