صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

۶۲۶ نفر از زندانیان هرمزگان همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) به مرخصی رفتند

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹:۵۷
کد خبر: ۷۹۱۳۴۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از اعطای مرخصی و آزادی به ۶۲۸ نفر از زندانیان استان هرمزگان به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) خبر داد.
 - مجتبی قهرمانی اظهار کرد: به مناسبت ولادت باسعادت حضرت صدیقه طاهره؛ فاطمه زهرا (س) و روز مادر، به ۹۷ نفر از زندانیان بند نسوان که از شرایط مرخصی برخوردار هستند به مدت یازده روز مرخصی اعطا شد و ۲ نفر از این مددجویان نیز که دارای محکومیت مالی بودند با مشارکت خیرین آزاد شدند.
 
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: به همین مناسبت، تعداد ۵۳۱ نفر از زندانیان مرد متأهل نیز که واجد شرایط مرخصی بودند برای دیدار و سرکشی از خانواده هایشان به مرخصی اعزام شدند.
 
وی افزود: خوشبختانه، تأکیدات رئیس قوه‌قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری باعث شده تا یک نهضت عمومی در بخش‌های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.
 
قهرمانی تأکید کرد: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و عمل به دستورات یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است که به همین منظور برنامه بازدید‌های منظم، مستمر و هدفمند مسئولین و قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای تسریع در رسیدگی به مطالبات و مشکلات زندانیان، پیش بینی و عملیاتی شده است.
 
وی تفکر انقلابی و کار جهادی را دو مؤلفه مهم به منظور دستیابی به موفقیت در موضوع رسیدگی به امور زندانیان و نظارت بر زندان‌ها برشمرد و خاطرنشان ساخت: پیامد‌های زندانی شدن افراد بر خانواده هایشان باید همواره مورد توجه قرار گیرد و به موازات آن، برنامه ریزی‌های دقیقی برای باز اجتماعی شدن مددجویان نیز صورت پذیرد.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *