صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اختصاص دو‌ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باعث تحول آفرینی حوزه فرهنگ و هنر می‌شود

۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲:۱۱
کد خبر: ۷۸۷۲۶۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اختصاص دو درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی کشور می‌تواند تحول‌آفرینی حوزه فرهنگ و همر را به وجود آورد، گفت: پیش‌بینی ما این است که با این اقدام دو رویکرد سیاست‌گذاری واحد در هزینه کرد دستگاه‌ها و ایجاد جهش در اعتبارات فرهنگی را این مهم به همراه خواهد داشت.
- طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی» در جریان سفر به استان مرکزی، در جمع خبرنگاران گفت: در کنار کارهای معمول، ردیف‌ها و تبصره‌های سال‌های گذشته و با وجود مشکلات و بستن بودجه در سال اول دولت سیزدهم، اقدام ارزشمندی در بودجه دولت صورت گرفته است.
 
وی بیان کرد: اختصاص ۲ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به بخش فرهنگ می‌تواند تحول آفرین باشد و پیش‌بینی می‌شود این اقدام دولت ۲ رویکرد را ایجاد کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اول اینکه مدیریت و سیاست‌گذاری واحدی در هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی به وجود می‌آورد.
 
اسماعیلی اظهار داشت: این هزینه‌ها از قبل بود و اغلب دستگاه‌ها این هزینه‌ها را داشتند اما خارج از مدیریت متمرکز بود.
 
وی عنوان کرد: دوم اینکه، این اقدام جهشی در اعتبارات فرهنگی ایجاد می‌کند که کمک می‌کند بخشی از عقب ماندگی‌های حوزه فرهنگی و هنری در سال‌های اخیر از این طریق جبران شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: به سبب پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار بالای استان مرکزی و شهرستان اراک در این استان حضور پیدا کردم.
 
اسماعیلی گفت: در سفرهای استانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم بنا بر این است که به همه حوزه‌های فرهنگی و تمدنی کشور سرکشی کنیم و با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان‌ها و استان ها گفت و گو کنیم.
 
وی اظهار داشت: بازدید از طرح‌های فرهنگی و هنری در استان‌ها از دیگر اهداف است و در این سفر هم همین برنامه‌ها پیش‌بینی شده و امیداست این سفر یک مقدمه برای سفر بعدی رییس جمهور به استان مرکزی باشد.
 
اسماعیلی بیان کرد: امید است بتوان در این سفر موضوعات و پروژه‌های فرهنگی که نیاز به حمایت ویژه دارد را با استاندار مرکزی جمع بندی کرده و در سفر رییس جمهور در شمار طرح‌های مصوب پیشنهاد دهیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *