صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

واردات بیش از ۱۵۲ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷:۱۰
کد خبر: ۷۸۶۶۸۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سخنگوی گمرک گفت: با ورود دو محموله واکسن سینوفارم به کشور میزان واکسن‌های وارده به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

- طبق اعلام گمرک، سید روح اله لطیفی گفت: محموله‌های ۸۸ و ۸۹ واکسن به میزان چهار صدهزار دز و دو میلیون دز با برند سینوفارم در روز‌های اخیر از گمرک فرودگاه امام (ره) به صورت حمل یکسره ترخیص شد که با اضافه شدن این میزان واردات واکسن به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

وی افزود: با ورود این دو محموله واکسن سینوفارم وارده به ۱۳۴ میلیون و چهار هزار و ۴۹۸ دز رسید.

لطیفی در خصوص واردات سایر واکسن‌های کرونا گفت: پس از سینوفارم، واکسن استرازنکا به میزان ۱۳ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۱۰ دز، اسپوتنیک چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دز و باهارات با یک میلیون و ۱۲۵ هزار دز از مسیر فرودگاه امام (ره) وارد کشور شد و به صورت حمل یکسره و توقف ترخیص شد.

سخنگوی گمرک افزود: به دلیل تولید مناسب واکسن در داخل، میزان بالای واکسیناسیون و واردات مناسب در چند ماه اخیر، نیاز به واردات واکسن کرونا کاهش یافته است.

لطیفی تاکید کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای فراگیری کرونا، اقدامات ویژه‌ای را برای ترخیص فوری اقلام مقابله با کرونا در دستور کار قرار داده و در حال حاضر نیز این رویه ادامه دارد و به محض ورود واکسن یا کالا‌های مرتبط، با تصمیم ستاد ملی کرونا یا مسئولان وزارت بهداشت، محموله‌های وارده با حداقل اسناد و کمترین ایستایی ترخیص خواهد شد.

وی افزود: دو میلیون بسته کیت تشخیص کرونا، اهدایی سازمان بهداشت جهانی نیز در روز‌های اخیر از گمرک ترخیص شده و تحویل وزارت بهداشت شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *