صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

۸۸ محکوم مالی جرایم غیرعمد به همت خیران قم آزاد شدند

۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴:۰۱
کد خبر: ۷۸۶۲۷۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری قم از آزادی ۸۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد به همت خیران این استان خبر داد.
- حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال، ۸۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد با مبلغ محکومیت ۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد شده اند،گفت: از این تعداد محکوم مالی ۸۴ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری قم افزود: برای آزادی این محکومان مالی ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از طریق کمک بلا عوض ستاد دیه،یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان از طریق وام قرض الحسنه، ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان از طریق گذشت شاکیان و ۶ میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان از محل آورده محکومان و اعسار به شاکیان پرداخت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تعداد محکومان مالی استان را ۱۰۰ زندانی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از میان این تعداد محکوم، تنها یک نفر به خاطر مشکل مهریه در زندان‌های استان حضور دارد.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان قم افزود: افراد باقی مانده در زندان‌های استان رقم‌های بدهی شان بسیار بالا است و پرداخت بدهی این دسته از محکومان مالی از توان ستاد دیه و خیران استان قم خارج است.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به اینکه استان قم جز استان‌های با کمترین تعداد زندانی محکوم مالی و دیه است، گفت: امسال قم بیشترین آزادی زندانیان مالی را در کشور داشته و تمام تلاش‌ها بر این است که در زندان‌ها دیگر محکومان مالی نداشته باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *