صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اختلافات ۳۵ خانواده در شهرستان خاتم یزد در نتیجه ورود دستگاه قضایی رفع شد

۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۸۰۵۲۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مشکلات ۳۵ خانواده از اهالی منطقه اسلام آباد در شهرستان خاتم استان یزد با حضور میدانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم و بررسی موضوع و دستور مقتضی حل گردید.

- مشکلات ۳۵ خانواده از اهالی منطقه اسلام آباد در شهرستان خاتم استان یزد با حضور میدانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم و بررسی موضوع و دستور مقتضی حل گردید.

سید جمال الدین طباطبایی در این رابطه اظهار داشت: طرح خروج دام منطقه اسلام آباد مدت زمان زیادی به صوت لاینحل باقی مانده که منجر به ایجاد اختلافات زیادی میان اهالی آن منطقه شد، که با پیگیری دادستانی و مسئولان دستگاه‌های ذی ربط این مشکل حقوقی و قضایی در دستور کار قرار گرفت تا در مهلت تعیین شده نسبت به مرتقع شدن این اختلاف اقدامات لازم انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم اظهار داشت: در راستای اصلاح، احیا مراتع و جلوگیری از چرای بی رویه دام در مناطق جنگلی، یک حلقه چاه کشاورزی به منظور تولید علوفه دستی به دامداران منطقه مذکور واگذار شد، که به دلیل اتمام قرارداد و عدم رعایت مفاد قرارداد منعقده بین دامدارن و منابع طبیعی چاه مذکور پلمب و به صورت بلا استفاده مانده بود که پیگیری‌های مردمی منجر ورود دادستان به موضوع گردید.

وی در رابطه با صیانت از اراضی منابع طبیعی تصریح کرد: با حضور مستمر مرتعداران ذی حق در جا‌های تعیین شده و تعامل با دستگاه‌های متولی، علاوه بر جلوگیری از تخلفات احتمالی در ورود و خروج غیرقانونی دام‌ها تا حد قابل توجهی تصرف و تخریب اراضی کاهش پیدا می‌کند.

طباطبایی مدیریت اصولی اراضی ملی را ضروری دانست و ابراز کرد: ارتباط و همکاری دستگاه‌های متولی با دستگاه قضایی، کاهش چشمگیر تخلفات در اراضی ملی را در پی دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تعدی به اراضی، مراتب را به دادستانی اعلام و یا با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی تماس حاصل نمایند.

گفتنی است در این بازدید معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کل استان، روسای منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و اداره آب منطقه‌ای شهرستان خاتم و همچنین دهیار و شورای منطقه اسلام اباد نیز حضور داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *