صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

عزم جدی دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف وضعیت وسایل نقلیه توقیفی

۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲:۰۶
کد خبر: ۷۷۶۹۵۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از عزم جدی دستگاه قضایی به منظور کوتاه کردن فرایند دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت وسایل نقلیه توقیفی موضوع قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

- حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده در جریان این بازدید؛ ضمن ابلاغ نکات و بایسته‌های قانونی، خواستار بهبود روند اعمال نظارت‌ها شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تصریح کرد:طبق بررسی‌های بعمل آمده در حال حاضر تعداد ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در این پارکینگ نگهداری می‌شوند که ۹ مورد آن مصادره‌ای و باقیمانده آن‌ها نیز حسب مورد باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی ارتقاء سازوکار‌های مدیریتی و نظارتی را گامی بسیار مهم و اساسی در صیانت حقوق عامه بر شمرد و خاطرنشان کرد:باید تمامی سازوکار‌های انجام شده –، اعم از مراحل تحویل و نگهداری، استرداد، مصادره و مزایده و ... کاملا قانونی و با حضور اشخاص حقیقی و حقوقی ذی ربط و در اسرع وقت صورت پذیرد تا خدای نکرده موجبات اضرار به غیر و تضییع حقوق دیگران به وجود نیاید.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق شهروندی و صیانت از اموال توقیفی افزود: از جمله موارد مؤکد این است که در مرحله انتقال وسائط نقلیه به پارکینگ، جرم و تخلفی صورت نگیرد؛ لذا انتظار می‌رود نظارت‌ها تا زمان تعیین تکلیف، تقویت شود.

براتی زاده همچنین از عزم جدی دستگاه قضایی به منظور کوتاه کردن فرایند دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت وسایل نقلیه توقیفی موضوع قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: قطعا بخشی از این مکانیسم به عملکرد قضات در حوزه رسیدگی‌های قضایی بر می‌گردد لذا انتظار می‌رود در صدور آراء قضایی و تعیین تکلیف وضعیت این خودرو‌ها تسریع شود.

وی تأکید کرد:روند نظارت‌ها تا حصول نتیجه مطلوب و رفع مشکلات موجود تداوم خواهد داشت به همین منظور در صدد هستیم تا کارگروه ویژه‌ای به منظور ساماندهی وضعیت پارکینگ‌ها ایجاد و نیز جلسات و نشست‌های هماهنگی برگزار کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *