صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سی‌و‌‌پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به کشور بازگشت

۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۳۵
کد خبر: ۷۷۵۳۰
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-سی و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۹۰ روز دریانوردی در مدار ده درجه شمال اقیانوس هند، به کشور بازگشت.
به گزارش ، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهارکرد: پیمایش 26 هزار مایل دریایی در خلیج عدن، تنگه مالاکا، و آبهای فرا دست کشور سومالی از ماموریت های ناوگروه سی و پنجم بود.


امیر دریادار سیاری افزود: در این مدت ناوگروه سی و پنجم 4 مرتبه با دزدان دریایی درگیر و موفق شد آنان را از حدود کشتی های ایرانی و دیگر کشتی های تجاری و نفتکش دنیا دور کند.


وی با بیان اینکه ناوگروه سی و پنجم که از ناو پشتیبانی بندرعباس و ناوشکن الوند تشکیل شده بود، تصریح کرد: این ناوگروه اوایل تیرماه و همزمان با ماه مبارک رمضان ماموریت خود را آغاز کرد.


 فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد: این ناوشکن با هدف همراهی کشتی های ایرانی، شناسایی شناورها و یگانهای پروازی کشورهای بیگانه در منطقه، توانست هزار و 150 پایش الگوی رفتاری این نوع شناورها را گزارش دهد.


امیر دریادار سیاری تاکیدکرد: در سه مورد کشتی های تجاری کشورهای هنگ کنگ ، لیبریا و مالتا از این ناوگروه برای دور کردن دزدان دریایی کمک خواستند که در هر سه مورد ناوگروه سی و پنجم موفق شد کشتی های تجاری این کشورها را از خطر دستبرد دزدان دریایی مصون نگه دارد.


ناخدا دوم عرشه مقصودی ، فرمانده ناوگروه سی و پنجم هم خاطرنشان کرد: دریانوردی 90 روزه ناوگروه سی و پنجم ، با وضع نامناسب جوی در اقیانوس هند همزمان شده بود.


لازم به ذکر است اکنون ناوگروه سی و ششم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن جماران و ناو لجستیک بوشهر درحال عزیمت به خلیج عدن است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *