صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پوشش جامع خبری زمین‌لرزه بندرعباس توسط مرکز هرمزگان از نخستین لحظات/ تبدیل صدای هرمزگان به رادیو بحران

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱:۲۴
کد خبر: ۷۷۴۱۱۳
صدا و سیمای مرکز هرمزگان، پوشش خبری زمین لرزه عصر دیروز در حوالی بندرعباس را از نخستین لحظات وقوع حادثه در دستور کار قرار داده و صدای این مرکز به صورت ویژه اقدام به ارائه اطلاعات لازم به مخاطبان می‌کند.

- طبق اعلام روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر عصر امروز حوالی فین در استان هرمزگان را لرزاند؛ زمین لرزه‌ای که چندین پس لرزه نسبتا شدید هم داشت و موجب لغزش رشته‌کوه‌های منطقه و خسارات دیگری شد.

با توجه به حساسیت بالای موضوع و لزوم اطلاع‌رسانی سریع، جامع و دقیق از ابعاد حادثه و خسارات ناشی از آن، امدادرسانی‌ها و ارائه داده‌های آماری و اطلاعات ایمنی و پیشگیرانه به مردم، صدا و سیمای مرکز هرمرگان از لحظات اولیه وقوع زلزله با قطع برنامه‌های عادی خود اقدام به پوشش خبری همه وقایع مربوط به آن کردند.

گفتگو با مسئولان استانی و کشوری به صورت میدانی یا تماس تلفنی با آن‌ها در بخش‌های مختلف خبری، ارتباط مستقیم و حضور خبرنگاران در نقاط حادثه‌دیده و در بین مردم و تصاویر زنده و لحظه‌ای از بخش‌های مختلف منطقه وقوع زمین لرزه، اقداماتی بودند که صدا و سیمای این مرکز در دستور کار قرار داده و همچنان به صورت ویژه، پوشش خبری آن را ادامه می‌دهد.

در این بین برقراری ده‌ها تماس رادیویی و تلویزیونی با شبکه‌های سراسری برای ارائه اطلاعات کاملی از وضعیت زلزله و مردم حادثه‌دیده و نیز پس لرزه‌های رخ داده در استان، از دیگر اقدامات مرکز هرمزگان بوده است.

همچنین با توجه به دستور رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر تبدیل رادیو هرمزگان به رادیو بحران در شرایط کنونی، این کار از همان نخستین لحظات دریافت دستور اجرایی شد.

 جبلی در دستوری فوری به مدیرکل صدا و سیمای مرکز هرمزگان تاکید کرده بود: «با توجه به عدم دسترسی برخی از هموطنان هرمزگانی به شبکه‌های تلویزیونی، شبکه رادیویی مکلف است، بطور مستمر و جامع تا فردا صبح نسبت به اطلاع‌رسانی درباره زلزله هرمزگان اقدام کند».



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *