صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

نظرخواهی عمومی درباره پیش‌نویس «لایحه مسئولیت مدنی در قبال خسارت هسته‌ای»

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶:۵۶
کد خبر: ۷۷۲۵۳۸
دسته بندی‌: سیاست
سازمان انرژی اتمی ایران از صاحب‌نظران، کارشناسان و اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت می‌کند تا دیدگاه‌های انتقادی و اصلاحی در خصوص پیش‌نویس «لایحه مسئولیت مدنی در قبال خسارت هسته‌ای» را در راستای تکمیل و جامعیت لایحه مزبور برای این سازمان ارسال نمایند.

- بنا به اعلام دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سازمان انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی ایران از صاحب‌نظران، کارشناسان و اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت می‌کند تا دیدگاه‌های انتقادی و اصلاحی در خصوص پیش‌نویس «لایحه مسئولیت مدنی در قبال خسارت هسته‌ای» را در راستای تکمیل و جامعیت لایحه مزبور برای این سازمان ارسال نمایند.

سازمان انرژی اتمی ایران در راستای بند نهم سیاست‌های کلی قانون‌گذاری ابلاغی مقام معظم رهبری و منشور حقوق شهروندی، برای جلب مشارکت بیشتر عموم، ذی‌نفعان، دستگاه‌ها و نهاد‌های ملی و متخصصین، پیش‌نویس «لایحه مسئولیت مدنی در قبال خسارت هسته‌ای» ویرایش چهارم که از سال ۱۳۹۵ با بررسی اسناد بین‌المللی و مطالعات تطبیقی، شناسایی ضعف‌ها و خلأ‌های موجود در نظام حقوقی ایران آغاز و با مشارکت و همفکری صاحب‌نظران و متخصصان دستگاه‌های مرتبط، مشتمل بر پنج فصل و سی ماده تدوین‌شده است را قبل از تقدیم به دولت در معرض نظرخواهی عمومی قرار می‌دهد.

به همین منظور از صاحب‌نظران، کارشناسان و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند دعوت می‌شود تا دیدگاه‌های انتقادی و اصلاحی خود را نسبت به پیش‌نویس مذکور، بویژه در خصوص ضرورت تصویب قانون خاص، احکام پیش‌بینی‌شده، ضمانت اجرا‌های مقرر، کارآمدی و قابلیت اجرای قانون، مقدمات و لوازم تصویب و اجرای کارآمد آن، به آدرس اعلام شده ارسال کنند.

این اظهارنظر‌ها چه در فضای عمومی و چه در قالب مکاتبه با سازمان انرژی اتمی ایران می‌تواند در فرآیند بررسی، تکمیل و جامعیت پیش‌نویس لایحه مزبور مؤثر واقع شود.

علاقه‌مندان می‌توانند نظرات خود را به رایانامه majles@aeoi.org.ir یا به نشانی تهران – انتهای کارگر شمالی – سازمان انرژی اتمی ایران ـ دفتر امور مجلس و معاهدات هسته‌ای ارسال نمایند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *