صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

برخورد قانونی و قاطع با متجاوزين اراضی دولتی شهر محی آباد

۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۷۱۸۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشكيل كميته ويژه‌ای جهت بررسی وضعيت تصرفات و برخورد قانونی و قاطع با متجاوزين اراضی دولتی شهر محی آباد خبرداد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد درجلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال استان با تاکید بر توقف نقل و انتقال اراضی محی‌آباد توسط دادگاه ماهان اظهار داشت: افرادی که اقدام به خرید و فروش اینگونه اراضی می‌کنند، باید شناسایی شده و لیست پرونده‌ها نیز به صورت جدی پیگیری شود.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان  افزود: بایستی طرح بررسی تصرفات اراضی دولتی در شهر محی آباد توسط اداره کل راه و شهرسازی طی دوره زمانی سه ماهه به اتمام برسد تا بتوانیم جلوی تصرفات بعدی را بگیریم.

موحد ادامه داد: در فضای غبارآلود و مبهم، امکان هرگونه سوء‌استفاده برای سودجویان و متصرفان فراهم است و در نتیجه روند مبارزه با زمین‌خواری با اخلال مواجه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به تصرفات اراضی دولتی در منطقه کوهپایه گفت: در امر مبارزه با زمین‌خواری باید هرگونه روزنه‌ای را برای اختلال در این مسئله ببندیم.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز موظف است طی 6 ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف 33 مورد واگذاری زمین در کوهپایه که طرح‌های خود را اجرایی نکرده و یا با پیشرفت کمی همراه است، اقدام کند و نتیجه را به شورا گزارش دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: مبارزه با زمین‌خواری امری مقطعی نیست، بلکه باید مستمر، محکم و با تدابیر لازم دنبال شود تا نتیجه مطلوب را به دست آوریم.

موحد افزود: حضور کم‌رنگ و نگاه فرعی به موضوع، سیاست‌های کلان نظام را محقق نمی‌کند، لذا کارشناسان و مدیران باید با جدیت در جلسات شورا حاضر شده و مسائل را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه مبارزه با زمین‌خواری باید نهادینه شود، عنوان کرد: مردم و دستگاه‌های نظارتی باید بدانند که مبارزه با زمین‌خواری امری غیرقابل عدول است و حتی در ایام انتخابات این مسئله تداوم دارد.

موحد بر پالایش وضعیت اراضی محی‌آباد و بررسی اسناد جعلی و قابل اتکا با حضور کمیته ویژه تاکید کرد و ادامه داد: در برهه‌ای از زمان اقدام لازم برای حفاظت از اراضی دولتی صورت نگرفته و افرادی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و انصاف هم نیست که آنها را زندگی خودشان بیرون کرد.

وی افزود: اما در این میان عده‌ای نیز سودجویی کرده و با جعل اسناد، زمین‌های دولتی را تصرف کرده‌اند که باید با آنها مقابله کرد و جلوی موارد بعدی را گرفت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *