آغاز دور جدید پایش شبکه راههای فرعی کشور
دور دوم پایش وضعیت رویه راههای فرعی کشور از امروز با فعالیت دو اکیپ مجهز به تجهیزات هوشمند ارزیابی راهها و تصویر برداری خودکار و با همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز میشود.
- بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی، حمزه ذاکری گفت: دور دوم پایش وضعیت رویه راههای فرعی کشور از امروز با فعالیت دو اکیپ مجهز به تجهیزات هوشمند ارزیابی راهها و تصویر برداری خودکار و با همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز میشود.
مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، بیان کرد: در راستای اجرای برنامههای تحول فناورانه سازمان، تولید و توسعه سامانههای هوشمند و داده محور به عنوان یک رسالت راهبردی با رویکرد افزایش کارآمدی و استفاده از ظرفیتهای موجود، پیگیری جدی شده است.
ذاکری خاطرنشان کرد: با تکمیل مرحله تحلیل اطلاعات و بارگذاری نتایج در سامانه یکپارچه مدیریت روسازی، امکان برنامهریزی سیستماتیک نگهداری راههای فرعی کشور و اولویتبندی بهینه پروژهها با توجه به منابع محدود، برای سال ۱۴۰۱ امکانپذیر میشود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: نسخه جدید سامانه مدیریت روسازی راههای کشور، با ایجاد قابلیتهای جدید مانند داشبوردهای مدیریتی، مدلهای اضمحلال، تخصیص رویکردهای نگهداری، نقشههای نواری و اخذ گزارشهای متنوع و تلفیق دادهها، امکان دسترسی به یک سیستم داده محور جهت تصمیم گیریهای مدیریتی را محقق کرده است.
ذاکری عنوان کرد: با توجه به قابلیتهای جدیدی که بر اساس آخرین استانداردها، مبانی علمی و تخصصی روز دنیا طراحی شده، این سامانه از دستاوردهای جدید تحول فناوری در وزارت راه و شهرسازی و در راستای استقرار حکمرانی داده در شفافیت فرآیندهای عملیاتی محسوب میشود.
وی افزود: پس از تجربه موفق برنامهریزی سیستماتیک دور سوم رویه راههای شریانی در سال ۱۴۰۰ که با پشتیبانی و حمایت معاون راهداری انجام شد، بروز رسانی وضعیت ۴۰۰۰۰ کیلومتر از راههای فرعی با پشتیبانی معاون راههای فرعی و روستایی، معاون برنامهریزی، دفتر نگهداری راههای فرعی و روستایی، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای سراسر کشور تا پایان سال انجام خواهد شد.
ذاکری خاطرنشان کرد: با تکمیل مرحله تحلیل اطلاعات و بارگذاری نتایج در سامانه یکپارچه مدیریت روسازی، امکان برنامهریزی سیستماتیک نگهداری راههای فرعی کشور و اولویتبندی بهینه پروژهها با توجه به منابع محدود، برای سال ۱۴۰۱ امکانپذیر میشود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: نسخه جدید سامانه مدیریت روسازی راههای کشور، با ایجاد قابلیتهای جدید مانند داشبوردهای مدیریتی، مدلهای اضمحلال، تخصیص رویکردهای نگهداری، نقشههای نواری و اخذ گزارشهای متنوع و تلفیق دادهها، امکان دسترسی به یک سیستم داده محور جهت تصمیم گیریهای مدیریتی را محقق کرده است.
ذاکری عنوان کرد: با توجه به قابلیتهای جدیدی که بر اساس آخرین استانداردها، مبانی علمی و تخصصی روز دنیا طراحی شده، این سامانه از دستاوردهای جدید تحول فناوری در وزارت راه و شهرسازی و در راستای استقرار حکمرانی داده در شفافیت فرآیندهای عملیاتی محسوب میشود.
وی افزود: پس از تجربه موفق برنامهریزی سیستماتیک دور سوم رویه راههای شریانی در سال ۱۴۰۰ که با پشتیبانی و حمایت معاون راهداری انجام شد، بروز رسانی وضعیت ۴۰۰۰۰ کیلومتر از راههای فرعی با پشتیبانی معاون راههای فرعی و روستایی، معاون برنامهریزی، دفتر نگهداری راههای فرعی و روستایی، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای سراسر کشور تا پایان سال انجام خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *